Lidovky.cz

Když dva dělají totéž...

Názory

  21:01
Ad LN 18. 1.: V Německu čísto. Za hranicí začíná sněhová džungle

Jsem dnes už bývalý řidič kamionu s praxí 40 let v  SAD,posledních 20 let jsem se pohyboval po celé evropě za každého počasí,zimu nevyjímaje,plně Vám dávám za pravdu že přístup k údržbě silnic je zcela rozdílný u nás a např. v Německu ale i Rakousku a dalším zemím.Řekl bych že je to stejné jako za minulého režimu.V denních zprávách v tisku a v televizi se stále říká: Máme veškerou techniku na silnicích,naši lidé dělají co mohou atd.
Mám za to že disponují naši silničáři přibližně stejnou technikou jakou mají ve výše zmíněných  zemích ale přístup k ůdržbě je zcela rozdílný.Uvedu příklad........... Němečtí silničáři zřejmě pečlivě sledují předpovědi počasí a pokud se blíží nějaká fronta která přináší srážky,sníh a ledovku,již se značným předstihem vozovky solí a jiným způsobem ošetřují,solí na relativně suchou vozovku.Vysvětlení je nasnadě,případný mrznoucí déšť nebo sních dopadá na posolený povrch a prakticky nemá čas zmrznout a způsobit tak nemalé problémy. Jak jsem předeslal,byl jsem celá léta na silnicích ale s tímto preventivním ošetřením zimních vozovek jsem se u nás opravdu nesetkal.Výmluvy že jedoucí vozidla sůl ze suché silnice
jakse říká,odfouknou,je mylné.Doporučil bych naším zodpovědným za ůdržbu zimní stáž u našich sousedů aby se sami přesvědčili jak se taková údržba silnic v zimě provádí.
Vám a vaší kolegyni dík za článek který jste napsaly,plně situaci vystihuje sice zdánlivě to nevyřeší,ale co kdyby si váš článek přečetli ti zodpovědní,možná půjdou do sebe a na silnice vyrazí preventivně a hlavně neponechají nic náhodě.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.