Lidovky.cz

WEISS: Změna změny

Názory

  9:09
Samotný vstup TV Nova do české reality byl ve své době takovou revolucí, že se zdálo, že už nic převratnějšího nastat nemůže. Byla to ovšem doba, kdy jsme si zvykali na samotnou možnost změny.

Vladimír Železný a jeho pořad Volejte řediteli foto: Lidové noviny

Připadala nám jako něco neslýchaného. Změna se postupně stala permanentní, takže už ji tolik nevnímáme. A přitom Nova možná prochází radikální změnou právě teď.

Pár let po jejím nástupu citlivějším duším způsobil šok výskyt mladých lidí, kteří v životě prakticky neviděli veřejnoprávní televizi ČT1, o ČT2 nemluvě.

Čtěte více

Koho by napadlo, že za pár let budeme možná konstatovat výskyt mladých lidí, kteří v životě prakticky neviděli Novu?

Může se to stát. S digitálními kanály i k nám dorazil tzv. narrowcasting – už nejsme jedna velká televizní rodina, lidé, zejména ti mladší, si vybírají z mnoha menších kanálů, o kterých část veřejnosti nikdy ani neslyšela.

Pokud se ovšem vůbec dívají na televizi. Před rokem u nás bylo 1,3 milionu uživatelů Facebooku, dnes už jsou jich miliony skoro tři. Polovina z nich je ve věku do 24 let – v této věkové kategorii je nenormální na Facebooku nebýt.

A právě to je místo, kde se člověk může dozvědět od ostatních o novém filmu či pořadu, který by měl vidět, a kliknout na něj stejně snadno, jako se dřív svalil k televizi. Technologie to pomalu začíná umožňovat.

A Nova u toho vůbec nemusí být.

Autor:
Témata: TV Nova, ČT2, Facebook
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.