Připadala nám jako něco neslýchaného. Změna se postupně stala permanentní, takže už ji tolik nevnímáme. A přitom Nova možná prochází radikální změnou právě teď.
Pár let po jejím nástupu citlivějším duším způsobil šok výskyt mladých lidí, kteří v životě prakticky neviděli veřejnoprávní televizi ČT1, o ČT2 nemluvě.
Čtěte více |
Koho by napadlo, že za pár let budeme možná konstatovat výskyt mladých lidí, kteří v životě prakticky neviděli Novu?
Může se to stát. S digitálními kanály i k nám dorazil tzv. narrowcasting – už nejsme jedna velká televizní rodina, lidé, zejména ti mladší, si vybírají z mnoha menších kanálů, o kterých část veřejnosti nikdy ani neslyšela.
Pokud se ovšem vůbec dívají na televizi. Před rokem u nás bylo 1,3 milionu uživatelů Facebooku, dnes už jsou jich miliony skoro tři. Polovina z nich je ve věku do 24 let – v této věkové kategorii je nenormální na Facebooku nebýt.
A právě to je místo, kde se člověk může dozvědět od ostatních o novém filmu či pořadu, který by měl vidět, a kliknout na něj stejně snadno, jako se dřív svalil k televizi. Technologie to pomalu začíná umožňovat.
A Nova u toho vůbec nemusí být.