Lidovky.cz

ZVĚŘINA: Nechutné, či trefné?

Názory

  7:45
PRAHA - Protikampaně nutně nemusejí být zlo. Negativní kampaň se rozjíždí, jsou tu billboardy a plakáty proti všem. Anonymní inzerce je samozřejmě podlost, nicméně kdyby se k ní někdo přihlásil, nemuselo by to být až tak nefér, staví totiž oficiální a zpravidla dost koženou a pokryteckou volební kampaň do trochu jiného světla.

Kampaň ČSSD. foto: Lidové noviny

Bohuslava Sobotku třeba napadá za to, že celý svůj produktivní věk tráví ve vrcholné politice. To pro někoho může být handicap, nicméně pan Sobotka své místo opakovaně obhajuje ve volbách.

Jiné billboardy, hanící místopředsedu ČSSD Michala Haška, už musely být odstraněny. Nicméně pan místopředseda se svým komentářem o nechutnosti poměrně čitelně přihlásil k tomu, že Haszek Mihály je on, doktor práv ze Sládkovičova.

Terčem výsměchu je Andrej Babiš i SPOZ. TOP 09 si dokonce jakoby negativní reklamu udělala sama – narážkou „Tentokrát to nesmíme zvorat“ poukazuje na chybný výkon svého předsedy.

Pokud se nedostane protikampaň na úroveň lží a zlých pomluv či vyložených urážek, je vlastně osvěžením mezi vykalkulovanými hesly a fotoshopem přikrášlenými kandidáty. Nebo se vám nezdál skvělý slib „negativního“ Jiřího Paroubka „Zruším kocovinu“?

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.