Lidovky.cz

PEŠEK: Poštovní hybrid

Názory

  16:53
Datové sítě, cigarety, léky... Co s Českou poštou? Nedostatek nápadů je to poslední, co lze vedení České pošty vyčítat. Státní velkopodnik s téměř 32 tisíci zaměstnanci (podle výroční zprávy za rok 2013) bojuje už léta s krizí identity, dalo by říct trošku havlovsky. Nebo jednodušeji - lidé už ji prostě přestávají potřebovat k tomu, k čemu tady vznikla: tedy k posílání dopisů. Nápad s distribucí léků je jen dalším pokusem najít státnímu obrovi novou zábavu a samozřejmě i zdroj příjmů. Potud je to snaha chvályhodná a snad možná i méně absurdní, než byly nedávno medializované prodeje cigaret.

Česká pošta – ilustrační foto. foto: MAFRA - František Vlček

Ani projekt poštovních lékáren ale nezáří ideovou čistotou. Pokud začneme tím pozitivním, zvláště starší lidé by možná měli život jednodušší, kdyby si mohli dojít pro léky na poštu v místech, kde jinou možnost nemají.

ČTĚTE TAKÉ:

Na druhé straně je tu nepovedený nápad s distribucí i těch léků, které jsou na předpis -ale dejme tomu, že šlo jen o nedomyšlenost. Hapruje spíš nápad jako celek. Má být opravdu posláním pošty hrát si také na jakousi pololékárnu? Anebo viděno z jiného úhlu - má státní podnik konkurovat soukromým firmám (lékárnám) za pomoci jiné soukromé firmy (Euroclinicum)? Neboli pokřivovat trh s koncovým prodejem léčiv?

Když ale půjdeme ještě o úroveň výš, nestálo by za to vyřešit budoucnost České pošty nějak přesněji? Na jedné straně už léta rozvíjí pro stát různé datové projekty a podle „vykolíkování“ pole IT působnosti mezi ministerstvy vnitra (pod jehož křídla pošta spadá) a financí i dál bude. Na druhé straně se na přepážkách v různých etapách střídá prodej novin, výherních (i proherních) losů, cigaret, pohledů, známek či sběratelských aršíků... Jinak nezbývá než čekat, jakým sortimentem nás ještě Česká pošta pobaví.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.