Dalším negativem z pohledu dopravní zátěže je, že mezi Jesenicí a Prahou je v příměstských autobusech již nejnižší (nejlevnější) tarifní pásmo jízdného. Tento mix přináší obrovskou dopravní zátěž jak z hlediska průjezdů aut, tak i z hlediska potřeby parkování pro ty, kteří si u nás nechají své auto a pokračují do hlavního města hromadnou dopravou.
V současné době máme pouze jedno větší parkoviště, není v majetku města a majitel zatím toleruje bezplatné stání. Kapacita je ale nedostačující, a proto město připravuje projekt parkovacích ploch v centrální Jesenici. Nově vzniklé plochy budou sloužit především těm obyvatelům, kteří si potřebují zajít k lékaři nebo na poštu. Krátkodobé parkování bude zdarma nebo za symbolický poplatek, avšak odstavení auta na delší dobu už bude zpoplatněno.
Prudký rozvoj bytové zástavby bohužel přinesl i problém s parkováním pro obyvatele domů, jejichž okolí nebylo v minulosti řešeno tak, aby zde byl dostatek míst pro auta. V hustěji obydlených částech města máme také problémy s parkováním a snažíme se doplňovat parkovací plochy kam jen to jde. Bohužel chyby územního plánování a povolování výstavby z minulosti se napravují velmi těžce.
Parkování u turistických památek nás netrápí. V Jesenici máme z historických zajímavostí pouze jeden pomník. Není sice známý, nevede k němu ani žádná cesta, ale zato rovněž souvisí s dopravou.
Jedná se o mohylu Maxmiliány Alsterlové z Astfeldu. Byla postavena na památku tragické dopravní nehody, která se stala v roce 1706. Jedná se o první pomník dopravní nehody v Evropě a možná i ve světe. Mezi Novými Jirčanami a Prahou se její kočár převrhl, hraběnka z něj vypadla a na následky zranění zemřela. Reliéf v pískovcovém podstavci tuto tragédii zobrazuje.
V budoucnu by měl kolem mohyly vést chodník spojující Jesenici s Horními Jirčanami. Projekt již připravujeme, jeho realizace však záleží na tom, jaká bude dohoda s majiteli pozemků. I na malé parkoviště je zde pamatováno.