Lidovky.cz

Klienti Sunny Days se vrátili do Prahy

Svět

  7:48
PRAHA - Klienti cestovní kanceláře Sunny Days, kteří kvůli technickým komplikacích uvízli několik dní v Egyptě, jsou opět v Praze. Někteří z nich si stěžovali na špatné zacházení ze strany personálu letiště v Egyptě.

Letadlo - ilustrační foto. foto: ČTK

Klienti cestovní kanceláře Sunny Days, kteří kvůli poruše letadla společnosti Koral Blue zůstali neplánovaně několik dní v Egyptě, přistáli dnes nad ránem v Praze. Řekla to mluvčí Letiště Praha
Eva Krejčí. Asi 180 turistů přivezlo letadlo společnosti Travel Service.


Zákazníci Sunny Days uvízli v Egyptě v neděli, neboť letadlo egyptské letecké společnosti Koral Blue nemohlo odstartovat kvůli poruše na motoru. Naděje turistům svitla poté, co se na letišti objevilo náhradní letadlo objednané z Turecka. Jak se však ukázalo, nové letadlo nemělo přístup do vzdušného prostoru zemí EU a ani potřebnou egyptskou licenci.

Klienti se tak museli vrátit zpět do hotelu, ačkoliv už mnozí byli odbaveni a prošli pasovou kontrolou. Někteří z nich si stěžovali na údajné špatné zacházení ze strany pracovníků letiště, kteří jim prý hrozili násilím v případě, že se dobrovolně nevrátí na hotel.


Sunny Days patří k největším CK v ČR a i nyní v říjnu odbavuje na dovolenou s českými turisty pět letadel týdně. Problém s odletem z Egypta není ojedinělý; před týdnem zůstali její klienti na letišti v tuniském Monastiru 17 hodin. Podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury nese odpovědnost za zpoždění či zrušení letu letecká společnost, která by se také měla postarat o případné finanční kompenzace.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.