Květinami vyzdobená lokomotiva táhnoucí deset vagónů přejela mezikorejskou hranici dnes půl hodiny po půlnoci SEČ. Náklad tvořily především kamenné obrubníky pro výstavbu silnic a suroviny pro výrobu v továrním komplexu Kesong.
Zpátky do Jižní Koreje vlak vezl hotové výrobky, například boty nebo prádlo. Komplex v severokorejském Kesongu je společným projektem obou Korejí a díky jeho provozu už bylo částečně obnoveno dopravní spojení mezi příhraničními oblastmi po silnici.
Nyní bude na 16,5 kilometru dlouhém úseku železnice fungovat i doprava po kolejích. Zatím půjde výhradně o provoz nákladních
vlaků, které budou na trať vyjíždět denně. K možnosti obnovy osobní dopravy se zatím politici obou zemí nevyjadřují.
Denní provoz nákladního vlaku je prvním hmatatelným výsledkem
mezikorejského summitu, který se konal letos v říjnu a jeho účastníci se shodli na celé řadě projektů, které mají podpořit mír a hospodářskou spolupráci.
Železniční linka naposledy mezi oběma korejskými státy pravidelně jezdila v roce 1951 během korejské války, která trvala v letech
1950 - 1953. Vůbec poprvé po půlstoletí vlak hranici mezi Korejemi přejel v květnu, tenkrát však šlo jen o jednorázovou symbolickou cestu.