Neubauer tvrdí, že česká vláda zrušila objednávku transportérů proto, aby si vymohla na rakouské vládě ústupky v otázce Temelína. Transportéry vyrábí rakouská firma Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeuge (SSF), kterou vlastní americký koncern General Dynamics.
"Toto podezření nelze jen tak odbýt, protože obě strany mají hodně co ztratit," prohlásil Neubauer. Na rakouské straně je ve hře 500 pracovních míst ve vídeňském závodě SSF a zakázka za 20 miliard korun. Česku zase hrozí mezinárodněprávní žaloby kvůli nedodržení takzvaných melkských ujednání o Temelínu.
Poslanec FPÖ proto vyzval rakouskou vládu, aby zaujala k této úvaze veřejně stanovisko a odpověděla na otázku, zda je připravena hrozbu žaloby vůči Česku uplatnit nebo zda je ochotna od ní ustoupit v rámci "vzájemného měření sil a hry o kapitál".
Česká vláda na konci loňského roku vypověděla dohodu s rakouskou firmou kvůli neplnění podmínek ze strany dodavatele. Premiér Topolánek ovšem minulý týden oznámil, že s firmou Steyr povedou nová jednání. Když se obě strany do 5. března nedohodnou, pravděpodobně bude vyhlášeno nové výběrové řízení.
Podle Topolánka je možné i "zpětvzetí" zrušení původní smlouvy, což ale premiér nepředpokládá. V úvahu připadá spíše jednání o novém kontraktu. Od prosincového vypovězení původní dohody se objevují dohady o tom, že vláda bude chtít snížit počet transportérů ze 199 na zhruba polovinu.
"Toto podezření nelze jen tak odbýt, protože obě strany mají hodně co ztratit," prohlásil Neubauer. Na rakouské straně je ve hře 500 pracovních míst ve vídeňském závodě SSF a zakázka za 20 miliard korun. Česku zase hrozí mezinárodněprávní žaloby kvůli nedodržení takzvaných melkských ujednání o Temelínu.
Poslanec FPÖ proto vyzval rakouskou vládu, aby zaujala k této úvaze veřejně stanovisko a odpověděla na otázku, zda je připravena hrozbu žaloby vůči Česku uplatnit nebo zda je ochotna od ní ustoupit v rámci "vzájemného měření sil a hry o kapitál".
Česká vláda na konci loňského roku vypověděla dohodu s rakouskou firmou kvůli neplnění podmínek ze strany dodavatele. Premiér Topolánek ovšem minulý týden oznámil, že s firmou Steyr povedou nová jednání. Když se obě strany do 5. března nedohodnou, pravděpodobně bude vyhlášeno nové výběrové řízení.
Podle Topolánka je možné i "zpětvzetí" zrušení původní smlouvy, což ale premiér nepředpokládá. V úvahu připadá spíše jednání o novém kontraktu. Od prosincového vypovězení původní dohody se objevují dohady o tom, že vláda bude chtít snížit počet transportérů ze 199 na zhruba polovinu.