Lidovky.cz

‘Brad je single, leťte do LA.’ Jak marketingové firmy využily rozvodu Jolie s Pittem

Svět

  7:00
LOS ANGELES/PRAHA - Zatímco zarytí fanoušci jednoho z nejsledovanějších párů Hollywoodu Brada Pitta a Angeliny Jolie stále truchlí nad rozpadem jejich manželství, marketingoví odvážlivci se rozhodli přetavit rozvod v byznysovou příležitost. Na sociálních sítích se objevilo několik trefných reklam, které se snaží události využít ke svému prospěchu.

Společné foto Brada Pitta a Angeliny Jolie z roku 2009 foto: Reuters

Značky, které jsou dostatečně odvážné, aby se chytly aktuálních událostí a trendů ve své marktingové strategii, mohou podle specialistky na marketing Marie Vardyové, výrazně získat. Šéfka marketingové agentury Jaywing to uvedla pro britský The Independent.

Důvod rozvodu s Jolie? Pitt je vyšetřován pro údajné týrání dětí

Vardyová však varuje, že k takovým záležitostem je potřeba přistupovat obezřetně. Týká se to především situací, kdy jde o rozvod, či jsou v ní nějakým způsobem zapleteny děti a jejich osudy, tedy přesně jako v tomto případě.

„Mezi vkusnou a nevkusnou reklamou existuje tenká hranice, speciálně v případě ‚Brangeliny‘, což je sama o sobě značka. Konec jejich vztahu je také konec dlouhého emocionálního vývoje souvisejícího s nimi jako párem i rodinou,“ vysvětlila Vardyová.

Angelina Jolie s Brad Pitt a synem Maddoxem
Brad Pitt s dětmi

Minimálně v následujících pěti případech skandinávských a australských firem se marketing překlopil na tu správnou stranu hranice vkusu.

1. Norwegian Airlines

Britská odnož norské letecké společnosti Norwegian zareagovala rychle, když ještě koncem uplynulého týdne vyslala do tištěných médií reklamu ve znění: „Brad je single. Los Angeles, jednosměrná jízdenka od 169 liber včetně zdanění.“

Podobně znějící reklamu zveřejnil britský Norwegian i na svém twitterovém účtu. „Herec. LA. Nově single. Hledá podobně smýšlející partnerku s dobrým smyslem pro humor.“

22.září 2016 v 13:25, příspěvek archivován: 27.září 2016 v 14:52

London to LA from £169* one way #FlyNorwegian https://t.co/Oezj6tshj0 pic.twitter.com/vkpfzDmT9e

2. IKEA

Pro svoje účely rozvodu hollywoodských hvězd využil i nábytkářský gigant IKEA, konkrétně její singapurská mutace. „Rozchody se stávají. Naše modelovatelná sedačka může být propojená i oddělená. Je tak skvělým řešením pro každý vztah celebrit.“

„Tohle je skvělý příklad typický pro společnost IKEA. Z reklamy vyzařuje duchaplnost a schopnost vtisknout do ní realitu všedního dne,“ komentovala specialistka Vardyová.

3. Boost Juice

Australský řetězec s frančízami po celém světě se specializuje na výrobu čerstvých ovocných džusů. Den poté, co Angelina Jolie oznámila rozvod, přidal Boost Juice jména Brad a Angelina do své dlouhodobé slevové akce. Zákazníci s určenými jmény mohou dostat nápoj zdarma, před týdnem to byli jmenovci hollywoodského páru.

4. Capi

Z Austrálie pochází také společnost vyrábějící minerální vody, která se chytla hry se slovy odkazujícími na Pittovu exmanželku Jennifer Anistonovou. Sparkle totiž v angličtině znamená jak šumět, tak zářit či jiskřit. V reklamě na Instagramu tak píší, že „Jen znovu získala zpět svou jiskru“, ale je možné si to vyložit i tak, že si prostě jen koupila minerálku.

 #sparklelife

Fotka zveřejněná uživatelem CAPI (@capisparkling),

5. Viasat

Skandinávská televizní společnost využila oznámeného rozvodu k promu na snímek, při jehož natáčení se dal hvězdný pár dohromady, Pan a paní Smithovi. „Příběhy se šťastným koncem jsou takové, které ještě neskončily,“ hraje reklama na nostalgickou notu televizních diváků.

Classy Viaplay #brangelina #breakup #opportunism #happyendingsarestoriesthathaventfinishedyet #ruthlessmarketing

Fotka zveřejněná uživatelem Caroline Livingstone (@cvlivingstone),

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.