Běžný kus nábytku se tak stal klíčem k výběru děl - nejen fotografií, ale také instalací, objektů či videí. Prostý, ale přesto mnoha významy oplývající motiv je protipólem i doplněním vysoce technologického centrálního tématu bienále, které letos nese k digitálnímu zpracování obrazu odkazující název "Pixely ráje".
Ředitelka oceňuje českou nápaditost i provokativnost
Umělecká ředitelka belgické přehlídky Anne-Françoise Lesuisse prohlásila, že belgickým organizátorům se líbily osobitosti, pracovitost, nápaditost a schopnost adaptace tří kurátorů české části výstavy Kariny Kottové, Hynka Alta a Aleksandry Vajd. "Také jsme ocenili, že navrhli něco neobvyklého a trochu provokativního. Dnes je výstava hotová a naprosto nás přesvědčila," dodala Lesuisse. Bienále fotografie se v Liege koná už podeváté.
"Židle stojí nohama na zemi," napsala v doprovodném textu k výstavě Karina Kottová. V rámci expozice se tak židle stala předmětem zkoumání vytrženým z každodenního kontextu a nahlíženým umělci z mnoha úhlů. Koncepce měla jít podle autorů nad rámec tradičních přehlídek bienále, které prý často spojuje jen vágní téma a "iluze objektivity".
ČTĚTE TAKÉ |
V expozici v Liege 2014 se tak belgičtí návštěvníci mohou vedle výrazných jmen jako je Zbyněk Baladrán, Veronika Bromová či Jiří Thýn seznámit i s méně známými autory jako například Terezou Kabůrkovou, Matyášem Chocholou nebo Romanou Drdovou. V rámci česko-belgické spolupráce naváže příští rok na výstavu českých umělců v Liege projekt belgických autorů v pražském prostoru Galerie MeetFactory.