Video z jízdy, při které šofér navyšuje částku na taxametru pomocí tlačítka umístěného na řadicí páce, se na internetu objevilo 9. prosince (více čtěte ZDE). Je v něm zřetelně vidět obličej šoféra, znaky společnosti AAA a státní poznávací značka. Ta ale podle Kvasničky neodpovídala značkám z vozidlového parku, který pro AAA jezdí.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Měli jsme zásadní pochybnosti o tom, jestli je video pravdivé, či není," uvedl Kvasnička. Následně ale s pomocí kontroly ujeté trasy přes GPS vyšlo najevo, že záznam pravý je a že jízda byla skutečně předražená. Smluvní společnost navíc na voze vyměnila registrační značku a neohlásila to, dodal.
Zaměstnanci cizích společností tvoří zhruba desetinu nasmlouvaných kapacit dispečinku, zbytek tvoří šoféři, kteří jezdí na vlastní koncesi. Více problémů je podle Kvasničky právě s tou první méně početnou skupinou taxikářů. "Ten, kdo získá koncesi, si většinou své živnosti váží, je rád, že si může určovat, kdy jezdí a jak jezdí," uvedl Kvasnička. Rozdíl je podle něj i ve formě ručení za případné přestupky. Zatímco živnostník ručí celým majetkem, zaměstnanec pouze trojnásobkem platu, dodal šéf největšího dispečinku taxi v ČR.
Nárůst podvodů
Meziroční nárůst podvodů s předražováním jízd hlásí i pražský magistrát, který ve spolupráci s policií pražské taxikáře kontroluje. Zatímco vloni kontroly odhalily předražování jízd v deseti případech, letos už odhalily 34 takovýchto přestupků, řekla ČTK mluvčí radnice Tereza Králová. Podobným způsobem kontroly odhalily i větší množství šoférů nevydávajících stvrzenky. Celkem k začátku prosince radnice ve spolupráci s policií uskutečnila přes 1200 takovýchto kontrolních akcí, což zhruba odpovídá rozsahu loňského roku.
Pro AAA jezdí v současnosti zhruba tisícovka řidičů. Za měsíc se podle Kvasničky uskuteční mezi 110 a 120 tisíci přeprav a dispečink řeší v průměru pět nebo šest stížností denně. Zákazníci si už nyní mohou zjistit přibližnou cenu při objednávce taxi přes dispečink, kdy dostanou SMS s cenovým odhadem, nebo si mohou cenu přepravy spočítat na webových stránkách firmy.