Většina z vystavených děl dlouho existovala ve formě poznámek a náčrtů, autor je pro svou první veřejnou retrospektivu zrekonstruoval. Kurátorem výstavy je umělec Jiří Černický. Vybrané objekty jsou podle něj jakési osobní patenty, jejichž fyzická forma není jejich hlavní podstatou.
"Odhalí-li autor základní princip, považuje dílo za hotové a jeho zhmotnění je pouze ověřením očekávaného," říká Černický. Z tohoto důvodu ve výstavě nejsou Guštarovy četné elektromechanické a elektronické instrumenty, které autor považuje jen za předpoklad tvůrčí práce a prostředek k ní.
Hudba a čísla
Letos padesátiletý Guštar je hudebním skladatelem, programátorem i konstruktérem elektronických a elektroakustických zařízení. Jeho práce na pomezí vědy, techniky a umění se zabývá především matematickými principy v hudbě, teorií tónových soustav, elektronikou, informatikou, aplikovanou matematikou, modelováním a simulací.
Matematické principy a algoritmické postupy využívá také při vytváření svých hudebních kompozic a zvukových a multimediálních instalací.
Podle Černického jeho práce na jedné straně obsahuje prvky přísné logické úvahy a jistou stopu matematické suchosti, na druhé straně prozrazuje zaujetí pro říši smyslového, magického a excentrického.
Guštar spolupracoval s mnoha výtvarníky v oblasti nových médií, od konce 80. let ale také třeba se sochařem Davidem Černým, režisérem Pavlem Markem a skupinou Bulšitfilm.