Thomas Ott je díky svým pracím českému publiku známý, rozsáhlá výstava je však jeho první v České republice. Thomas Ott proslul již koncem 80. let minulého století výrazným vizuálním stylem, netradiční výtvarnou technikou a jasnou žánrovou vyhraněností.
Jeho krátké komiksové příběhy sebrané ve sbornících Tales of Error, R.I.P. či Exit staví na klasickém, čistém hororu, na dřeň zjednodušených postavách symbolizujících nejhorší lidské vlastnosti a bezvýchodné osudovosti. Ottova fascinace zlem, tělesností a fyzickou deformací připomíná jeho krajana H. R. Gigera.
Zahánění vnitřních strachů
Obsah jeho děl podtrhuje i výtvarná technika scratchboardu, kterou se Ott proslavil. Spočívá v odškrabávání svrchní černé plochy dvouvrstvého papíru na bílý podklad. Samostatná díla, jako třeba obrazy velkoformátových rozpitvaných, zdeformovaných těl, stejně jako krátké filmy tato témata dále rozvíjejí a prohlubují. Autor sám přiznává, že se svojí tvorbou zbavuje svých vnitřních strachů.