9. srpna 2015 13:05 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Víc košíků na kolečkách. Zákazníci
si je chválí, zní z řetězců

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 12Diskuse
Nákupní košíky (ilustrační foto). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nákupní košíky (ilustrační foto). | foto: Lidovky.cz
PRAHA UVNITŘ ANKETA V supermarketech se sice objevují už nějakou dobu, nyní na ně ale narazíte prakticky všude. A přestože s nimi zákazníci mnohdy bojují, pojízdné nákupní košíky na kolečkách jsou podle obchodníků módním trendem. Na tuto „módní vlnu“ naposledy naskočil i řetězec Lidl.

„A to mám táhnout po zemi?“ divil se zhruba padesátiletý muž v jedné pražské prodejně supermarketu Lidlu, kde nedávno zavedli hluboké nákupní koše na kolečkách. Muž zrovna jeden z nich držel v ruce a nevěděl si s ním rady. 

Až obsluha mu ukázala, že ho může buď vozit za sebou, anebo ho nést jako klasický košík. „Jak to mám nést, vždyť je to velký,“ odpověděl stroze zákazník. Podobná scénka s košíkovými obry se poté opakovala ještě u pokladen, kde zákazníci stáli vedle vysokého sloupu tvořeného právě pojízdnými košíky.

Válka košíkářů

Do prodejen společnosti Lidl se obři na kolečkách dostali teprve nedávno. Celoplošně je firma začala zavádět až v loňském roce. „Mají objem 42 litrů a jsou vybaveny dvěma madly – na jízdu a také pro možnost vzít košík klasicky do ruky. Zákazník si tak může vybrat podle velikosti nákupu, co mu bude více vyhovovat,“ vysvětluje pohnútku pro jejich zavedení mluvčí Jitka Vrbová. Důvod byl prý jediný: zajistit zákazníkům lepší komfort při nákupu.

Do tuzemských obchodů se ale tyto velké nákupní koše na kolečkách poprvé dostaly už před pár lety. České řetězce je nyní umisťují do stále více prodejen - prý se osvědčily se a u zákazníků mají úspěch.

Do tuzemských obchodů se velké nákupní koše poprvé dostaly už před pár lety. České řetězce je navíc nyní umisťují do stále více prodejen - prý se osvědčily se a u zákazníků mají úspěch.

Například v prodejnách Billa se poprvé objevily už v roce 2010. Podle řetězce se prý jedná o moderní trend. „Hlavní výhodou těchto mobilních příručních košíků je větší objem, pojmou tedy více zboží. A díky kolečkám navíc výrazně usnadňují manipulaci,“ chválí si mluvčí řetězce Lucie Borovičková. Pro zákazníky se prý jedná o „velmi oblíbenou alternativu“.

A před pěti lety je do prodejen zavedl i řetězec Ahold, který provozuje obchody Albert. „Poprvé jsme je zákazníkům představili v hypermarketu ve Svitavách v rámci nového konceptu, následně byly zařazeny i do supermarketů. Ne všichni zákazníci chtějí tlačit před sebou velký košík i v případě, že nedělají velký nákup, ale nechtějí ani košík nosit v ruce. Pro nákup chtějí mít volné ruce,“ říká mluvčí Dagmar Krausová.

Stížnosti? Žádné nejsou

Většina zákazníků si prý ale pojízdné košíky chválí a řetězce dostávají spíše pozitivní reakce. „Většina tento model uvítala. Mezi hlavními zmiňovanými důvody je snazší manipulace a možnost naplnit jej větším množstvím zboží,“ říká mluvčí Billy Borovičková.

Výtky jako například že je koš moc hluboký, že zákazník táhne potraviny po zemi či že v některých úzkých uličkách supermarketů nastává zmatek, prý nezaznamenali. „Co se hygieny týče, žádný takový ohlas nepřišel. Prodejny jsou vždy udržovány v čistotě, do koše se navíc umisťuje zboží buď zabalené přímo od výrobce, nebo si je zákazník může vložit do připravených sáčků,“ uvedla Borovičková.

Většina zákazníků si prý ale pojízdné košíky chválí a řetězce prý dostávají spíše pozitivní reakce.

A košíky na kolečkách si pochvaluje i Ahold. „Ohlasy ze strany zákazníků jsou velmi pozitivní. I menší nákupy mohou být na nošení těžké, zejména pokud jsou jejich součástí například lahve s nápoji. Pak rádi využijí kolečka, kterými košíky disponují,“ vyjmenovala Krausová s tím, že i tak si zákazníci mohou v prodejně vybrat, zdali dají přednost klasickému vozíku, košíku do ruky či právě zmíněnému pojízdnému košíku.

Jen společnost Lidl, která ohlasy na košíky sbírá teprve od loňského roku, nechce říct, jak zákazníci tento výdobytek hodnotí. 

„Všechny podněty našich zákazníků týkající se nákupních košíků průběžně evidujeme a vyhodnocujeme,“ odpověděla neurčitě mluvčí Vrbová. „Zaznamenali jsme jak pozitivní reakce, tak negativní,“ dodala ještě s tím, že konkrétnější v tomto bodě firma nebude.

Anketa

Vyhovují vám pojízdné nákupní koše?

Ano, vyhovují 412
Ne, nevyhovují 613
Je mi to jedno 90
hmHana Mazancová
  • 12Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz