Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Vizualizace neklamou

Názory

  18:51
Ad LN 26.9.: Hořké zklamání uprostřed Krkonoš

Nemůžeme nereagovat na článek "Hořké zklamání uprostřed Krkonoš", který vyšel v příloze Relax rubrice Architektura. Naše rodinná firma Grund je investorem a provozovatelem hodnoceného resortu Grund v čele s hotelem, jehož interiér byl hlavním tématem článku. Velice nás mrzí, že redaktorka, která hotel "recenzovala", neměla při prohlídce jediný dotaz. Sama pak určila verdikt, že se jedná o "Velký krkonošský podvod", kde jsme si dovolili použít při prezentaci vizualizace a kde jako typičtí čeští šetřílci jsme zhatili návrhy italských architektů a hotel vybavili levnými náhražkami. Rád bych zdůraznil, že architekti byli účastni stavby a veškeré vybavení bylo nakoupeno či exkluzivně zadáno na míru podle původního projektu. Všude jsme využili služeb předních světových dodavatelů, kteří patří mezi špičky ve svém oboru.

Nyní mi dovolte reagovat přímo na fakta uvedená v článku. Používat příměr o sedačkách za dvacet tisíc a světlech z Ikea u hotelu, kde sedací nábytek jsou od firmy Moroso nebo Kartel a světla od firem jako Flos, Antonangeli a Catellani & Smith, je opravdu podpásovka. Jak se má čtenář dovtípit, že tam ty značkové věci jsou, když nikde v textu není nikde zmíně právě nábytek od Morosa nebo Kartelu, vodovodní baterie Zucchetti či doplňky Inda? Proč nejsou zmíněny překrásná legendární světla nad barem od firmy Viabizzuno? Takto z nám redaktorka s chladnou hlavou neprávem přilepila visačky šetřílků a podvodníků.

Co se týká použití koženky, které nám je vytýkáno jako další důkaz šetření, je nám velmi líto, že se autorka článku během své návštěvy nezeptala na důvod jejího použití někoho zodpovědného. Vysvětlili bychom jí, že jsme pravou kůži architektům odmítli, protože to odporuje našemu světonázoru. Prostě jsme nechtěli kůži mrtvých zvířat na stěnách a v této souvislosti není náhodou, že naše firma dlohodobě spolupracuje s nadací Heleny Houdové, keré je v tomto směru v Čechách průkopníkem. Zmíněná koženka je opět vyrobena na míru přední firmou v oboru.

Ke kritice "levné tyrkysové mosaiky ve wellness - že se paní redaktorce nelíbí barevnost v odděleném protoru od bazénu, je její právo. Ale jak proboha přišla na to, že tyrkysová je levnější než ostatní? Poznala vůbec, že ta "levná mosaika" pochází od firmy Trend Group vlastněnou rodinou Bisazza, určitě nejvěhlasnější firmy světa v oboru? Tato "levná" mosaika byla pro náš hotel poskládána na míru a druhá taková není nikde na světě.

Další nepravda v článku se týká našich apartmánů. Není pravda, že menší apartmán je stejně velký jako standartní pokoj. Naopak je více než dvojnásobný! Navíc znalcům, kteří čtou tyto řádky nemusíme asi představovat celosvětový trend v odstraňování zdí a spojování prostorů do vzdušných celků...

Vizualizace vs. Realita: to, že vizualizace jsou vždy jiné než realita, je bežné. Podle nás i většiny lidí, kteří hotel navštívili, je realita lepší než vizualizace. Neberu redaktorce ale její opačný názor. Co se prospektů týče, jen podotknu, že hotel jsme otevírali 4. 9. a ještě 3. 9. odpoledne tam pracovali řemeslníci a hotel nebyl hotový. Hotel jsme nechali nafotit německým fotografem až týden po otevření a nyní finalizujeme hotové prospekty pro tisk. Tohle bychom vysvětlili, pokud by o to paní redaktorka stála. V použití vizualizací na první várce prospektů není žádný nekalý záměr, zvláště když reálné fotky jsou dle nás mnohem lepší než vizualizace.

Nemá smysl vyvracet redaktorce další a další rozporuplné argumenty. Jen bych chtěl nakonec vyjádřit přesvědčení, že paní redaktorka článek napsala v dobré víře jen z nedostatku informací. A že zatím není zlý úmysl, jak mne přesvědčuje moje okolí. Žijeme v demokracii a každý má svobodné právo vyjadřovat svůj názor. Ale nazvat náš projekt "Velký krkonšský podvod" je již opravdu za hranicí.... Rád bych všechny čtenáře a zejména znalce designu do hotelu pozval, aby si o něm a jeho vybavení udělali obrázek sami.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!