Škoda byla odhadnuta na 110 milionů korun, řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Pravděpodobnou příčinou nehody byla závada na vlaku. Provoz na trati se Českým drahám podařilo obnovit kolem 15:00.
"Vlaky místem již po své trase projíždějí po jedné koleji sníženou rychlostí. Na poškozené koleji se stále odstraňují následky a její uvedení do provozu počítáme v řádech dnů. Kolej bude nutné měřit, na místě se bude také betonovat. Výluka byla každopádně ukončena," řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Vlak jel ve vykolejeném stavu přibližně tři a půl kilometru," uvedl Drápal. Právě vlečení vykolejených vagonů s uhlím způsobilo na trati škodu za 100 milionů korun. Z celé soupravy nákladního vlaku vykolejilo tři kilometry před železniční stanicí Liběchov pět plně naložených vozů s uhlím.
Kolem 10:00 v místě nehody začal pracovat železniční jeřáb, který na koleje stavěl havarované vozy. Některé ležely podél trati, nevykolejené vagony nákladní soupravy odtáhli železničáři po kolejích. "Přepravu osob mezi Mělníkem a Štětím zajišťovaly autobusy. Nákladní vlaky jezdily po různých objízdných trasách," uvedl Halla.