Systém se skládá z radarového čidla a infračervené kamery sledující situaci před vozidlem. U systému je klíčové, aby fungoval i za tmy, protože k většině kolizí s divokou zvěří dochází za soumraku či za rozbřesku a během tmavých zimních měsíců. Kamera sleduje silnici před vozidlem, a je-li v jejím zorném poli rozpoznáno zvíře, je řidič na jeho přítomnost upozorněn zvukovým signálem. Pokud řidič nereaguje, automobil začne sám brzdit.
ČTĚTE O PŘEDCHOZÍCH PROBLÉMECH |
"Cílem vývojářů je dosáhnout toho, aby systém fungoval při běžných rychlostech, kterými se vozidla po venkovských silnicích pohybují. V případech, kdy se systému nepodaří kolizi zcela zabránit, dojde alespoň ke zpomalení vozu a ke snížení síly nárazu, čímž se zároveň sníží i riziko závažného poranění cestujících," uvedl technický expert Volva Andreas Eidehall.
Technici Volva musí ještě systém naučit rozpoznávat různé druhy zvěře. Vývojový tým strávil večer v safari parku, kde pomocí digitální kamery zaznamenával filmové sekvence pohybu zvířat a odlišnosti ve způsobu jejich chování. V první fázi bude systém reagovat na velká zvířata, jako jsou losi, jeleni nebo sobi, kteří mohou v případě srážky způsobit řidiči nebo cestujícím vážnější zranění.
Podle Švédského poradního výboru pro kolize s divokou zvěří došlo jen v minulém roce ke 47.000 střetů aut s divokou zvěří.