Jejich samolepky jsou totiž opravdu zábavné. "První podnět založit si vlastní obchod s nezávislým designem přišel před šesti lety v Sydney," vzpomíná původně umělecký kovář Tomáš Slavík.
"Ohromilo nás množství alternativních obchůdků s výborným designem všeho druhu. A přišlo nám, že u nás doma je alternativní scéna v tomto směru hodně pozadu. Bylo tu pár ,značek‘, ale málokterá se ve větší míře zaměřovala na grafický design a ilustraci. Tak vzniklo Fugu."
Studio Fugu Design pojmenovali po legendární prudce jedovaté japonské rybě, která je ale zároveň, při správné přípravě, kulinářskou lahůdkou. V roce 2006 pak otevřeli i obchod Fugu Design. Nejprve se specializoval na výrobu a potisky doplňků, tašek a oblečení. Když ale Slavíkovi zjistili, že nedokážou a ani nechtějí konkurovat sériové výrobě v Číně, zkusili něco nového.
Veselé stěny za pár stovek
Dekorativní samolepky zažívají boom, takže se spuštění nového designérského projektu v minulém roce setkalo s velkým ohlasem. Pro Fugu je navrhují i další čeští a zahraniční designéři. Byt Slavíkových zatím zdobí Dead Piratte od Mcbesse a Bull attack od Jiřího Adámka, v pokoji dvouleté dcery se zase rozprostírá Baby Cosmos.
"Samolepky nás prostě baví," říká Tomáš Slavík. "Ten pocit, když skončíte a vidíte dotaženou věc, je perfektní. Těší mě ale také práce ostatních designérů. Vidět povedený design je pro mě stejné potěšení jako jíst čokoládu." Galerii samolepek naleznete na fugu-design.eu.