25. května 2011 14:00, aktualizováno  17:49 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

VV si najímají diskutéry
na očerňování soupeřů

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 8Diskuse
Věci veřejné - Štětina, Reake, Drastichová, John, Klasnová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Věci veřejné - Štětina, Reake, Drastichová, John, Klasnová | foto:  Jan Zatorsky, Lidové noviny
PRAHA Věci veřejné si najímají lidi, kteří na internetových diskuzích ovlivňují ostatní a sledují, jak se diskuze pod články vyvíjí. Nikdo z vedení VV informaci nepopřel.

Přiznala to bývalá PR manažerka strany VV Alena Maršálková, která nyní pracuje jako asistentka vyloučené členky nejmenší vládní strany a poslankyně Kristýny Kočí. Podle serveru ceskapozice.cz, jenž s informací přišel, jsou komentátoři placeni mimo jiné právě za špinění pověsti stranických "odpadlíků".

Guerilla, tedy záškodnické akce malých skupin během války, získala v politických souvislostech zcela nový význam. Použil ji dokonce na březnové nahrávce tajného zasedání Věcí veřejných i Vít Bárta, který o ní promluvil v souvislosti s financováním strany.

Zhnusena z diskusí
Věci veřejné zavedli politickou guerillu do praxe, když si najímají diskutéry. Nejčastěji jsou "verbováni" přes inzerát pro tuto práci studenti, kteří si tak mají možnost lehce přivydělat. Komentují pak články, které se týkají VV.

Co je guerilla marketing

Poprvé tento pojem použil v roce 1984 Jay Conrad Levinson.
Podle svého zakladatele je podobný marketingový postup určen pro střední a malé podniky, které soupeří se silnějšími protivníky.
Primárně nejde o peníze, které se do provedení guerilly investují, ale o nápad a výsledný zisk.
Novodobá guerilla používá nejmodernější technologie.
V Čechách není podobná propagace nezákonná.

"Ty, které byly pozitivní, u těch diskuse ovlivňována nebyla. U ostatních ano. Texty si diskutéři vymýšleli sami, někdy si ke mně chodili pro radu, která se týkala věcných záležitostí strany," sdělila serveru iDNES.cz Maršálková.

Ta pracovala pro VV od listopadu 2010 do letošního dubna jako manažerka public relations a měla na starosti image celé strany.
S předsedou Radkem Johnem se znala už předtím, kdy s ním ještě jako žurnalistka pracovala na pořadu Na vlastní oči.

"Promluvila jsem i proto, že jsem zhnusena z diskusí na internetu, které čtu. Trojici poslanců, pro které pracuji, je už zakazuji číst, protože jsou stupidní, hloupé a řízené. Řekla jsem dost, toto není kultura komunikace," dodala Maršálková pro iDNES.cz.

Čtěte také:

Poslední dobou se totiž začaly množit texty, které chválí převážně Víta Bártu a Radka Johna, zato Kristýnu Kočí či Jaroslava Škárku diskutéři "lynčují". Nevyhýbají se ani nadávkám a sprostým slovům.  Někteří z najatých diskutérů si už dokonce ani nemění své nicky a pouze několikrát zkopírují text, který následně vloží pod články.

Podle mediálních odborníků ale podobné metody používají i ostatní politické strany, jen se s tím nikde nechlubí a útoky jejich placených diskutérů nejsou tak početné a okaté. Jejich úkolem bývá zvýraznit, či případně pootočit vyznění článku nebo odvést pozornost jiným směrem.

Lidovky.cz, ČTK
  • 8Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.