Totální zastavení staveb dálnic a železnic, propuštění téměř pětiny úředníků, bleskové sesazení ředitelů důležitých podřízených organizací, najmutí arcinepřítele stavby dálnic na poradenský úvazek – všechno tahy, které svou nečekaností a radikálností vnášejí nejistotu do řad protivníků. Ten člověk je schopen úplně všeho, musejí si říkat. A samozřejmě v neposlední řadě jsou zprávy o takovýchto radikálních zásazích jako stvořené pro úderné titulky, kterými nepohrdne žádný editor.
Může Bárta toto tempo udržet, anebo se může stát, že se jeho boj na ministerstvu bude dlouhodobě vyvíjet jako situace v Iráku po úvodním spektakulárním vítězství? Úvodní totální zastavení staveb nejdříve začaly po kapkách narušovat výjimky, včerejší smír se staviteli železnic za úspory pěti procent nákladů dělí od hranice směšnosti tak jedno dvě procenta. Může se ukázat, že také zprávy o razanci některých dalších ministrových kroků byly poněkud přehnané.
Faktem ale je, že všichni, již měli s jeho ministerstvem co do činění, si nejsou jistí tím, co udělá.