„Byl to obzvlášť tragický řetězec hned dvou chyb,“ uvedl Herrmanm. Zodpovědný dispečer podle něj nejprve uvolnil jednokolejnou trať dvěma protijedoucím vlakům. Poté, co si svůj omyl uvědomil, zmáčknul ale „pravděpodobně z rozčilení“ nesprávné nouzové tlačítko.
Vlakovou tragédii v Bavorsku zřejmě zavinilo lidské selhání. Češi mezi oběťmi nejsou |
„Varování se dostalo výpravčím v nejbližším okolí. Ti se mu následně ozvali zpět. Teprve poté vyslal druhé varování strojvedoucím. Tentokrát zmáčknul správné tlačítko, bylo ale už pozdě,“ uvedl Herrmann. „Pokud by se strojvedoucím dostalo již prvního varování, dalo by se možná neštěstí ještě zabránit,“ dodal ministr s tím, že vše směřuje k tomu, že devětatřicetiletého výpravčího obžalují ze zabití z nedbalosti.
„Podařilo se už vyloučit všechny technické závady: Vlaky byly z technického hlediska zcela v pořádku včetně brzd. V pořádku bylo rádiové spojení i výhybky,“ řekl rovněž Herrmann.
Nejhorší železniční neštěstí v Bavorsku za více než 40 let se stalo 9. února ráno na lokální trati mezi Holzkirchenem a Rosenheimem. Několik vagonů po čelním nárazu dvou vlaků soukromého dopravce vykolejilo.