23. září 2012 20:35 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Zákazníci Fler.cz se
sami zbavili podvodnice

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Fler.cz | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Fler.cz | foto: Fler.cz
PRAHA Vypadá to jednoduše. Člověk si sedne k počítači a za pár minut nakoupí z pohodlí domova. Vše lze vyřídit i během pěti minut. Co když se ale neobjeví očekávaný balíček na vaší poště? Co když s vámi nikdo nekomunikuje a co dělat, když prodejce ani nevrací peníze?

Podobný případ se stal nakupujícím na serveru Fler.cz. Vše začalo touto zprávou z května 2012: „V práci mi neposlali výplatu a já už mám na jídlo jenom na dnešek, musím natankovat, abych mohla vozit holky do školy a už v neděli jsem měla zaplatit nájem 2500. V peněžence mám 70,- korun, prosím, poraďte mi, co mám dělat, já už nevím co si počnu," vzlykala tehdy Radka Voříšková alias radka11150.

ČTĚTE VÍCE

K tomu ještě připojila poznámku, že jí chce exmanžel sebrat děti a denně jí proto kontroluje ledničku. Přestože podobné výzvy na Fler.cz prakticky nenajdete, neexistuje možnost, jak si podobné tvrzení ověřit. Nedůvěryhodnost Radky Voříškové tak mohl naznačovat jen záznam z října 2012 na serveru ne.poctivci.cz. Na velkých prodejních portálech typu Aukro či eBay před podvodníky chrání nakupující služba, která v krajním případě garantuje částečnou kompenzaci škody. Fler.cz však tuto podobnou zatím nemá.

"Co se týče podvodných prodejů, jde na Fleru o naprosto ojedinělou věc, kterou vždy řešíme individuálně. Problémy se u nás vyskytnou u cca promile objednávek a naprostá většina z nich se vyřeší intervencí ze strany Fler týmu směrem k tvůrci. Kolegové ročně řeší do 10 podvodníků, přitom na Fleru se ročně uskuteční okolo 400 000 objednávek. Situace je tak velmi odlišná oproti jiným serverům, proto by u nás program ochrany nakupujících neměl význam,“ vysvětluje mluvčí Fler.cz Michala Gregorová.

Podvedení zákazníci proto začali pátrat na vlastní pěst a nakonec shromáždili řadu detailů o nepoctivé prodejkyni. Zjistili například, že je Radka Voříšková v podmínce, a že se na ni stížnosti objevují i na dalších serverech, a tak se rozhodli kontaktovat takzvaného Fler šerifa. A výsledek? Některým kupujícím se vrátily peníze, spousta z nich po několika měsících dostala i zboží. Fler.cz podvodný účet zrušil.

„Pokud se opravdu vyskytne podvodník, kolegové pod hrozbou sankce požádají tvůrce o nápravu, pokud to nepomůže, poradí zákazníkovi jak postupovat,“ říká Gregorová. „Případ radky11150 byl komplikovaný v tom, že na Fleru.cz se platí všechny objednávky předem. Naštěstí se poškození domluvili a kontaktovali nás. Víme teď ještě o jedné paní, která své peníze nedostala,“ dodala.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS


  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!