Libération přináší svědectví Pedra Carela, moderátora rádia Port-au-Prince, který popisuje, jak prožíval začátek zemětřesení. "Byl jsem v autě na cestě do práce. Byly dopravní zácpy. Cítil jsem, že se vůz trochu třese. Trvalo to od 6 do 10 vteřin. Kouknul jsem se před sebe a viděl jsem, jak spoustu lidí padá na zem..." začíná jeho článek: Au début, je pensais que c'était un tremblement de terre normal (Na začátku jsem myslel, že to chvění země je normální). Celou noc pak vypovídal svoje zážitky zahraničním médiím. Ráno se pak podle něj spoustu lidí vydalo hledat raněné. V závěru si stěžuje si na problémy s komunikací. "Nevím, jestli jsou členové rodiny na bezpečném místě," uzavírá slovy beznaděje. PŮVODNÍ ČLÁNEK ZDE
"Celé město je ve tmě, jsou tu tisíce lidí, kteří sedí na ulicích a nemají kam jít," cituje britský list The Times Rachmaniho Domersanta z charitativní organizace Food for the Poor. V článku Fanatic search for survivors after catastrophic Haiti earthquake (Zběsilé pátrání těch, kteří přežili katastrofické zemětřesení na Haiti) je působivě vylíčena situace v hlavním městě Port-au-Prince, které bylo kvůli zničení příjezdové komunikace zemětřesením prakticky odříznuto od okolního světa. V článku se píše i o vážném poškození ústředí stabilizační mise OSN na Haiti (MINUSTAH), kde podle podle očitých svědků zůstává mnoho lidí uvězněno pod sutinami. PŮVODNÍ ČLÁNEK ZDE
A na závěr alespoň jedna oddychová zpráva. Britský list The Daily Telegraph zveřejňuje výsledky psychologické studie podle které přispívá k dobrému zdraví zaměstnanců, když otevřeně řeknou svému šéfovi, co si o něm myslí. Emma Donaldsonová-Feilderová z týmu psychologů Affinity Health At Work zkoumala celkem 150 nadřízených a 500 řadových zaměstnanců. Zjistila, že zaměstnanci, kteří dávají šéfovi zpětnou vazbu o jeho vedení jsou "šťastní, zdraví a nestresovaní". Otevřenost směrem k nadřízenému má navíc ještě jednu výhodu: pokud si šéf výtky zaměstnanců vezme k srdci, zefektivní se celkové pracovní nasazení na pracovišti. PŮVODNÍ ČLÁNEK ZDE