Takže je jisté, že se tyhle přístroje budou krást – zvlášť jestli budete muset mít pro každé auto jedinečné zařízení. To je hezké opatření pro oživení v odvětví výroby přístrojků, ani firma Kapsch nepřijde zkrátka.
A motorista jen zírá, co vše má zaplatit. Kolik z toho, co vydá automobilista, půjde na výstavbu a údržbu stávající silniční sítě, neví zatím nikdo. Momentálně totiž nejsou na ministerstvu schopni ani zaručit, že systém nebude zneužitelný – každý individualizovaný automobil by mohl být pohodlně sledován. Z toho mají kromě sledovacích maniaků v policii jistě radost i mnozí gangsteři. V Česku se nic neutají, a navíc zatím nikdo nebyl za únik informací pořádně potrestán. Takže v krizové době dělá ministerstvo dopravy vše pro oživení jistých segmentů ekonomiky; na čí vrub se tak děje, nikoho nezajímá.
ZVĚŘINA: Ministerstvo má automobilisty za dojné krávy
Nejdříve nás politici ujišťovali, že viněty (elektronické kupony), které mají nahradit dálniční známky, budou přenosné. Nyní se ukazuje, že to není pravda. Tedy nejen, že si bude každý motorista muset koupit nějaké to zařízení, jež zajisté nebude zadarmo, ale každé bude muset nabít – aby mohl na dálnici.
Dálnice foto: Shutterstock
Překvapení ve schránce: daň z nemovitosti vzroste i násobně. Víme, kolik si připlatí v konkrétních městech
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Denní recepční - poloviční úvazek
Clarion Hotel Prague Old Town****
Praha