Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

ZVĚŘINA: O negramotných

Názory

  12:33
Triumf Petry Kvitové ve wimbledonském tenisovém turnaji pobídl firmu Nike k velikému děkovnému inzerátu. Fotka šampionky s firemním heslem Just Do It nemohla nic zkazit. Jenže na rubu inzertní stránky se objevil text. Marketingové texty mají své zákonitosti, svá specifika a mají jediný účel – co nejsympatičtěji zapůsobit na adresáta.

Petra Kvitová. foto: Reuters

A z tohoto pohledu se v textovém „poselství“ firmě cosi hodně nepovedlo. Posuďte sami: Je to o snídaních na kurtu... je to o pocitu z nové omotávky... je to o zdi... je to o raketě... o štípancích od komárů ...o každém zápase... o každém špatném náběhu... není to o výhrách... je to o hře.

Svým způsobem dokonalá sbírka špatně použitých nečeských vazeb otrocky přejatých z angličtiny. Maturant by za takový projev letěl od zkoušky. Světová firma se domnívá, že si textem, který považuje patrně za emotivní, získá pro své produkty naše srdce, či ještě lépe peněženky. Netuším, jestli je to záměr, nebo jen něčí hloupost (jestli je to o hlouposti, jak by řekl marketingový omezenec), ale kdyby Petra Kvitová hrála tenis na takové úrovni, jako formulují "básníci marketingu“, její sláva by nepřekročila katastr Fulneku.

Já si od téhle firmy nic nekoupím, protože se nemohu zbavit pocitu, že arogantně plije na jazyk mých předků. Možná jsem sám, komu takové ubližování češtině vadí, ale rozhodně se nepřipojím, protože nějaká příští komunikace se mnou jako zákazníkem by mohla „být o hýkání“.

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč