náhledy
Odborníkům se podařilo obnovit původní systém pohonu, díky kterému se Slovenská strela rozjíždí na elektrický pohon.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
„Slovenská strela se vrací plně zrekonstruovaná a plně funkční zpátky do Kopřivnice. Restaurování vozu bylo komplexní, protože se už nacházel ve velmi špatném stavu,“ řekl novinářům před odjezdem Slovenské strely z Přerova odborný garant restaurování vozu Jiří Střecha.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
V přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika dostal loni motorový vůz původní barvy, tedy višňově červenou a na střeše starozlatou. Zároveň byl rekonstruován interiér, ve kterém byly nalepeny nové tapety, podlahové krytiny i repliky původních dlaždiček.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Motorový vůz Slovenská strela byl vyrobený v roce 1936 v Tatře a naposledy jezdil v 50. letech minulého století.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
V historickém voze byla instalována kuchyňka a přípravna, a to včetně původní ledničky. Do vozu byly poté namontovány sedačky vyrobené v Ostravě jako přesné repliky originálů.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Motorový vůz od roku 1936 jezdil na trati Praha - Bratislava, i proto dostal pojmenování Slovenská strela.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Strela nebude jen „zaparkovaná“ v areálu muzea. „Počítáme s jejími vyjížďkami z depozitáře při různých slavnostních příležitostech,“ uvedl před nedávnem generální ředitel společnosti Tatra Trucks Pavel Lazar.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Rekonstrukce vozu stála necelých 50 milionů korun, na 68 milionů korun pak přišla expozice pro Slovenskou strelu v Kopřivnici, která bude přístupná veřejnosti.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Opravená Slovenská strela má za sebou zkušební jízdy i závěrečnou zkoušku pod dohledem drážního komisaře.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
I přes nepřízeň počasí se na zrekonstruovanou Slovenskou strelu přišla podívat spousta nadšenců.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Legendární vozidlo bude vystaveno v Kopřivnici.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Motorový vůz zdobí zářivě červená barva.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Milovníky železnice neodradilo ani deštivé počasí.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace trvaly dva roky.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA