Vozíčkáři v bankovním světě Takže jsme se dívali a nestačili žasnout. Vyslali jsme s dotazníky do čtrnácti krajských měst „naše lidi na vozíčku“. Každý měl za úkol otestovat šest největších bank, výběr pobočky byl osobní záležitostí každého z nich.
Dotazníky jsem četla jako detektivku od Chandlera. Několik z našich hodnotitelů se totiž shodlo, že příjezd vozíčkáře do bankovní pobočky je v Čechách a na Moravě událost srovnatelná s objevením hladového hroznýše tamtéž. Ale to je jenom pocit. Dotazníky a body mluví jasně a jednoznačně. Naši vyslanci bodovali a hodnotili bezbariérovost bank, úroveň služeb a nabídku produktů, dostupnost a přehlednost webových stránek a chování personálu. Ne jako náhodní návštěvníci, ale jako klienti, kteří chtějí s bankou uzavřít regulérní smlouvu.
Příště budou vybírat i jinak postižení Věřím, že poznatky zaujmou bankéře stejně jako nás. A podmínky pro znevýhodněné občany se budou zlepšovat. Už teď se těším, že do příštího bodování přijdeme s návrhem, jak vypadá banka snů z pohledu vozíčkáře. A navíc k testu přizve Konto Bariéry i naše klienty se smyslovými vadami – nevidomé a neslyšící. *
O autorovi| Božena Jirků, Konto Bariéry