Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Během dvou let se ukáže praktická neudržitelnost elektroaut, prohlašuje bývalý šéf Škody Auto Kulhánek

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody. A vzpomíná na tehdejšího kormidelníka celého koncernu Ferdinanda Piëcha, který prohlašoval, že by automobilku Škoda nikdy nekoupil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pan Kulhánek měl dosud dobrý čich pro dost nejisté věci. Oktávie i Fabie jsou dnes i v Německu velmi oblíbená auta, už ne levná, ale s velmi dobrou pověstí.

Levná auta od Renaulta, Peugeota a Fiata zkrátka na Škodu nedosáhnou.

Průkopníci elektřiny, jako Tesla, přežívají jenom díky mohutným dotacím, ekonomicky zatím nemohou konkurovat dieslům. Proto ta nenávist Zelených a komunistů proti VW, ale i Mercedes je jejich cílem.

Velký úspěch Škody Yeti je demontován, ani Karoq, ani Kodiaq nemají svůj charakter, mezi korejským a BMW- barokem se zcela ztratí. Zbývá zatím jenom ta Fabia, Oktávia a SuperB.

Jak se bude elektroVW dařit, uvidíme v příštích letech. I já neočekávám žádné velké ůspěchy.

0 0
možnosti

"Během dvou let se ukáže praktická neudržitelnost elektroaut."

V priebehu 2 rokov sa ukáže niečo úplne iné: ktorá automobilka ešte stihla vlak elektromobilizácie a ktorá už nie...

Problém nie je v tom, že by zákazníci nemali o elektromobily záujem, problém je v tom, že im automobilky nie sú schopné - a často ani ochotné - vhodné elektromobily ponúknuť. Česť výnimkám ako sú Tesla či koncern Renault-Nissan.

A s tým vodíkom je to veľmi zaujímavé - mám z toho taký pocit, že ropná lobby sa snaží ešte zachrániť čo sa dá, a preto doslova brutálne v médiách pretláča tému vodíka. Pritom vodík je úplne zbytočný medzičlánok v reťazci výroba elektriny - "preprava" elektriny - spotreba elektriny. Ako môže byť vodík výhodný, keď na jeho výrobu sa spotrebujú NÁSOBKY elektriny potrebnej na pohon elektroáut...

0 0
možnosti

a neni spis aku zbytecny meziclanek? :-P

0 0
možnosti
Foto

Ano, u nás se elektřina vyrábí i z uhlí. Nikoli ze 70ti%, ale z necelých 50ti. Viz https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=CZ

Přesto je provoz elektromobilů mnohem a mnohem "čistší" , než u čmoudů. Na to stačí jednoduché počty. Potřebné podklady máme k dispozici, jezdíme v električácích přes třicet let a víme o tom trochu více. KDYBY se hned od začátku uchopila elektromobilita, divili bychom se jak to jde. Seznamujeme veřejnost s našimi vozidly a v Táboře za týden ukážeme jak jezdí elektromobily v zimě na 6tém ročníku Rallye Česká Sibiř. Více na našich webových stránkách. APEL - Asociace pro elektromobilitu České republiky. Proudu zdar!!

0 0
možnosti

J20i61r46k44a 62N91o12v67ý

22. 1. 2020 15:27

Provoz určitě čistší je, ale jako další příznivci ekologie zapomínáte, že nejde jen o provoz. Podobné to bylo se zákazem žárovek a nástupem, "úsporek". I tam se mluvilo pouze o úsporách při provozu.

Ovšem pokud se chcete bavit o ekologii, tak o celé stopě. Tzn. od výroby, až do konečné likvidace. To samé bychom mohli řešit u fotovoltaických panelů. Jasně že je pěkné, že dělají ze světla, které sem dopadá zdarma, elektřinu. Ale podstatné je to, jakou ekologickou stopu nechají za sebou (výroba továren na jejich výrobu, přeprava, montáž a pak jednou demontáž a likvidace.

Ale koho by to z vás zelených zajímalo, že? Stejně jako Gretu nezajímala ekologická stopa té plachetnice, po které se plavila přes oceán. Takové "detaily" by to všechno kazily. Proč nebýt nadšen z toho, že z kopce spustíme auto a ono dojede až dolů bez kapky energie. Koho pak zajímá, jak se to auto bude pohybovat dál a jak se na ten kopec dostalo.

Ekomozkům zdar!

0 0
možnosti

J12i96r40k75a 20N94o34v74ý

22. 1. 2020 10:38

"Kdyby se hned od začátku kompletně převzalo například rakouské obchodní právo, tak by to možná bylo lepší. Teď jsem to asi přehnal...

.

Nepřehnal. I já se po revoluci divil, proč jsme nepřevzali některé zákony ze zemí, kde už je kapitalismus zaveden a mají to trochu vychytané. Třeba i daňové zákony. Později jsem pochopil, že to byl záměr a vytváření našich zákonů od píky dalo možnost do nich vložit nenápadné odstave, které byly podstatné pro jejich následné zneužití, jelikož za "chyby" v zákoně nebývá potrestán nikdo a soudy mají povinnost se řídit těmito zákony, i když sami soudci tuší, že ten a ten paragraf, odstavec není v pořádku. Prostě někteří troubové jako já se po revoluci radovali z nabyté volnosti a čekali všechno růžové, kdežto jiní okamžitě vycítili příležitost ke svému obohacení. No....asi to tak má být. ;-(

0 0
možnosti

"Během dvou let se ukáže praktická neudržitelnost elektroaut – je to záležitost dobíjení a ceny. A možná také někdy někomu dojde, že pokud se dělá elektrická energie ze 70 procent v uhelných elektrárnách, tak elekroauto úplně ekologické není. A počítám, že se během dvou let trošku rozjede vodík a že dojde k nějakému pokroku ve snižování emisí u spalovacích motorů, což už pomaličku běží, a možná, že se někdy Evropská komise a Evropský parlament chytnou za hlavu a uvědomí si, že když na snižování emisí všichni kašlou, tak oni tím svým důrazem mohou dostat Evropu úplně na kolena. Budou spokojení s tím, jak se ekologizace daří, a přitom z Evropy udělají skanzen."

Zlatá slova! Tleskám mu - a je to člověk, který ví, o čem mluví - na rozdíl od našich novinářů. kteří vidí jako tragedii, že jsme pátí nejhorší v zavádění EV.

0 0
možnosti

Hura, konecne nekdo pripomnel, ze elektrina se vyrabi prevazne z uhli, v nekterych zemich to je i pres 90%.

0 0
možnosti

J41a70n 66V56e87s66e47l58ý

22. 1. 2020 20:52

Jen pro pořádek, EU něco mezi 15-17% (ještě nevyšla oficiální data za rok 2019), USA 18%, svět 38% (2018). To není převážně. V civilizovaných zemích se uhelné elektrárny už jen postupně zavírají a zavírat budou.

0 0
možnosti