Modelem rozjezdu podnikání, kdy si nejdřív nadšenci do horské turistiky a lezení šili pro sebe potřebné oblečení, postupně jej vyráběli i pro známé a pak s ním hned na začátku 90. let rozjeli vlastní podnikatelskou kariéru, si prošla celá řada dnes zavedených značek, které představují lídry na trhu.
Podobně začínal například i Zikmund Schwarzkopf, jehož firma již dvacet let vyrábí oblečení pod značkou Highpoint. „Jezdil jsem hodně na hory, vybavení tu ale nebylo, tak jsme si to šili doma. Manželka je šikovná, tak jsme s tím pomalu zkusili podnikat,“ říká s úsměvem Schwarzkopf. Podobné začátky má za sebou i výrobce Humi outdoor a další.
Zakladatelé a majitelé některých outdoorových firem dnes přiznávají, že na začátku 90. let volili anglické názvy firem, aby přilákali zákazníky, kteří raději kupovali zahraniční zboží. I proto není u některých firem ještě dnes na první pohled jasné, že jde o tuzemské výrobce. V současné době se ale tyto firmy hrdě hlásí k českému původu a podle některých specializovaných prodejců se jim to u domácích zákazníků vyplácí.