„Zneužití identity známé instituce je velmi častým nástrojem kybernetických podvodníků. Obdobně zneužívají značky energetických a dopravních společností či státních institucí. Cíl je ale stále totožný, a to vzbudit v lidech falešný pocit důvěry a donutit je kliknout na nebezpečný odkaz, čímž se podvodníkům otevírají dveře k citlivým osobním údajům,“ uvedl manažer bezpečnosti digitálních kanálů ČSOB Petr Vosála.
Na konci února se podvodníci snažili podobně vylákat z lidí peníze falešnou nabídkou na investice prostřednictvím energetické společnosti ČEZ. Podvodníci zneužívali grafiku společnosti a tvrdili, že ČEZ vyvinul nový způsob obchodování s akciemi a kryptoměnami. ČEZ zdůraznil, že žádné investiční služby tohoto typu nikdy neposkytoval a že pracuje na stažení podvodných reklam z internetového prostředí.
Setkali jste se s podvodnou reklamou?
Hlasování skončilo
Čtenáři hlasovali do 0:000:00:00. Anketa je uzavřena.
Podle policejních statistik se loni téměř zdvojnásobil počet trestných činů páchaných v kyberprostoru. Do budoucna lze navíc očekávat další růst tohoto typu kriminality. ČSOB ve spolupráci s policií připravila preventivní kampaň s názvem Volač a Klikač, v níž se snaží zvýšit povědomí o problematice a ukázat, na co si dávat pozor.
„Základní pravidla obrany jsou velmi jednoduchá. Nedůvěřujte přehnaně lákavým nabídkám. Vše si ověřujte, nesdělujte svá hesla či kódy a nepodléhejte nátlaku – emotivnímu ani časovému,“ uvedl Vosála.
13. října 2022 |