Již na počátku letošního roku firma uvedla, že do konce roku 2018 chce otevřít v USA dalších 400 obchodů a investovat 1,6 miliardy USD do přeměny 1300 obchodů. Rozhodnutí firmy o investici přichází v době silné konkurence a cenové války na americkém trhu.
Tento týden se chystá v USA otevřít první z plánovaných 100 obchodů německý konkurenční diskontní řetězec Lidl. V květnu firma uvedla, že hodlá nabídnou produkty o 50 procent levnější než konkurence.
Prudké tempo expanze Aldi a Lidlu pravděpodobně dále naruší trh s potravinami v USA, který od roku 2014 zažil 18 bankrotů. Oba řetězce také ohrožují zavedené britské prodejce potravin, jako Tesco nebo ASDA, což je britská divize amerického Wal-Martu.
Expanze Aldi vytvoří v USA 25 tisíc pracovních míst. Aldi se také stane třetím největším prodejcem potravin v USA za společnostmi Wal-Mart a Kroger. Aldi upozornila, že 2500 obchodů bude odpovídat zhruba 53 procentům prodejen americké jedničky Wal-Mart v USA, napsala agentura Reuters.