Budař uvedl, že Amazon nyní prověří alternativní lokality, jimiž jsou Slovensko, Rakousko a teoreticky Ostrava, která projevila zájem. "Pokud však Amazon neřekne ne, budeme ho chtít v Brně udržet. Umíme sice postavit sklad kdekoliv, ale Brno je stále prioritou. Máme velkou část pozemků koupenou a prakticky hotovou projektovou dokumentaci, snad se přeci jen ještě představitelé města chytnou za nos. Záleží na nich, zda budou chtít jednat," uvedl Budař.
ČTĚTE VÍCE: |
Jeho slova ukazují, že vychladly emoce po pátečním zastupitelstvu, po němž ředitel CTP Remon Vos prohlásil, že projekt v Brně je mrtvý. Mnohem smířlivěji a opatrněji mluvil o budoucnosti ředitel Amazonu pro evropské investice Raimund Paetzmann, dokonce zůstával optimistou.
Brno má stále zájem
Pospíšil prohlásil, že bude-li zájem na straně CTP, chce město určitě dál jednat a pokusit se najít shodu na podmínkách stavby. "Ve vyjednávacím týmu však musí být za město ještě někdo z ODS, nejlépe Libor Šťástka. Protože oni na poslední chvíli přišli s dodatkem, s nímž CTP nesouhlasilo. Pokud bude ODS u dohody, kterou CTP odkýve, neměl by být problém. Náš klub zastupitelů hlasoval pro," řekl Pospíšil. Zastupitelé ODS nakonec hlasovali proti, řada z nich ani na jednání nebyla.
Nové jednání by mohlo začít v následujícím týdnu. Tento týden chce Pospíšil ODS a CTP kontaktovat a nejlépe příští týden začít jednat, až se vrátí z dovolené. "Neumím si však představit, že se budeme muset rozhodnout do nějakého data. Ukázalo se, že to byla past," uvedl Pospíšil. Amazon chtěl tak rychlé rozhodnutí, aby mohl z Brna obsloužit už letošní předvánoční trh.
Škodí ODS?
ODS v pátek přišla s dodatkem smlouvy s CTP, na níž se sice shodly zastupitelské kluby, CTP ji však odmítla. Město navrhlo prodat zbývající pozemky developerovi až ve chvíli, kdy bude vydané stavební povolené k dálničnímu sjezdu, který celé průmyslové zóně Černovicá terasa chybí. Kvůli němu se příchod Amazonu, který slibuje minimálně 1500 pracovních míst, stále komplikuje. CTP by se zavázala ve smlouvě zaplatit za pozemky 214 milionů a 56 milionů za úpravy přetížené křižovatky Řípská a Tuřanka.
Bez dálničního sjezdu, který je podle vyjádření představitelů státu prioritou, bude nadále Slatina a další městské části jako Tuřany či Chrlice trpět houstnoucí kamionovou i osobní dopravou. Hlavním problémem pro stavbu sjezdu jsou dosud nevykoupené pozemky.