Sobota 1. října 2022, svátek má Igor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Anticenu Sexistické prasátečko dostal výrobce nožů a hudební klub

Ekonomika

  11:10
BRNO - V osmém ročníku anticeny Sexistické prasátečko vybrala veřejnost jako nejsexističtější reklamu tu, která zvala do olomouckého hudebního klubu Buddy ́s. Využívala pornografický snímek ženského obličeje potřísněného spermatem. Odborná porota vybrala jako nejsexističtější reklamu na nože Pokorný Knives.

REKLAMA ZAŘAZENÁ DO SOUTĚŽE SEXISTICKÉ PRASÁTEČKO. foto:  WWW.PRASATECKO.CZ

Je na ní zobrazený roztažený ženský klín, jehož střed nůž zakrývá, a vedle nože je syrové maso, uvedli dnes v tiskové zprávě organizátoři z neziskové organizace Nesehnutí.

Sexistické prasátečko 2016.

Reklama na nože je klasickým případem zobrazení nahé ženy bez souvislosti s produktem. Fotografie dává důraz na intimní partie. Reklama podle poroty evokuje násilí a ženu zobrazuje jako sexuální objekt.

„Zobrazení staví ženské tělo na stejnou úroveň s kusem masa, což je ponižující, nerespektuje ženu jako lidskou bytost a evokuje násilí na ženách jako legitimní a normální,“ uvedla porotkyně Jana Kvasnicová. Porotce Pavel Horňák uvedl, že reklama přechází od perverznosti k sadismu.

Vítěz veřejnosti, tedy reklama na hudební klub, lákala na víkend ve znamení nápoje Spritz. V jedné části byl obrázek lahve a sklenky s alkoholem, v druhé ženský obličej potřísněný spermatem. „Reklama je nejenom sexistická v tom ponižujícím slova smyslu, ale navíc ještě poškozovala výrobce alkoholu. Tomu se díky Sexistickému prasátečku podařilo dosáhnout stažení reklamy,“ uvedla organizátorky soutěže Petra Havlíková.

Reklama zařazená do soutěže Sexistické prasátečko.
Reklama zařazená do soutěže Sexistické prasátečko.

Na dalších místech se ať už podle názoru poroty či názoru veřejnosti objevily reklamy na festival Džemfest a erotický klub Cabaret Darling, který umístil reklamu s hlavou dívky s otevřenými ústy do pisoárů. „Reklama snižuje důstojnost ženy tím nejhrubším způsobem. Selhala v principu, že i reklamu na erotický klub je možné vést s respektem a ohleduplně,“ zdůvodňuje volbu porotkyně Jitka Dvořáková. Reklamě na festival vévodila na fotografii obnažená těhotná žena se sloganem: „Zlobila? Ne, jen se na Džemfestu dobře bavila“.

V letošní nominaci bylo 88 reklam a veřejnost poslala více než 4000 hlasů. V odborné porotě sedí experti na marketing či na genderovou problematiku a další osobnosti. Letos například hlasovali filmařka Kamila Zlatušková či filmový kritik Kamil Fila.

Nesehnutí se již osmým rokem snaží upozorňovat na nevkusnou a zpravidla ženy ponižující reklamu. Letos bylo v soutěži méně reklam než v minulosti, což organizátoři s opatrností připsali zlepšující se situaci.

Autor:

Sověti ozářili Richarda Nixona radioaktivitou. Jeho agenti to zastavili trikem

Premium Při návštěvě v Sovětském svazu Richard Nixon sice přátelsky hovořil se sovětským vůdcem Nikitou Chruščovem v takzvané...

Test kočičích kapsiček. I z krmiva za deset korun může zvíře dostat vše

Premium Kočky nám sice někdy připadají mlsné, ale ony jen v miskách hledají to, co jejich tělu prospívá nejvíc: maso plné...

Extra steh po porodu navíc? Rodičky děsí ponižující husband stitch

Premium Přivést dítě na svět znamená pro většinu žen prožít si mnoho vypjatých chvil. Vyrovnat se s průběhem porodu nemusí být...

Digitální závislost u dětí? Poradíme, jak je motivovat k pohybu
Digitální závislost u dětí? Poradíme, jak je motivovat k pohybu

V Česku proběhl rozsáhlý výzkum o digitální závislosti napříč populací. Jeho výsledky vás možná překvapí. Děti školou povinné totiž velkou část...

Mohlo by vás zajímat