Středa 22. září 2021, svátek má Darina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Anticenu Sexistické prasátečko získal klub Darling. Ve hře byla i ODS

Slovensko

  15:20
PRAHA - Anticenu Sexistické prasátečko si letos od veřejnosti i poroty vysloužila reklama na erotický klub Cabaret Darling. Na dalších příčkách se umístily reklama brněnského Vysokého učení technického a ODS Praha 8.

Novinářům to v pátek oznámili pořadatelé soutěže, jejímž účelem je upozornit na stereotypní a sexistické zobrazování mužů a žen v reklamě.

„Snažíme se tyto stereotypy nabourávat a dělat si z toho trochu legraci,“ uvedla Petra Havlíková z pořádajícího hnutí Nesehnutí.

Anticena se letos uděluje posedmé. O nominacích, jichž se tentokrát sešlo 96, rozhoduje veřejnost i dvanáctičlenná porota složená ze zástupců genderové oblasti a reklamní i mediální osobnosti. Porota nehodnotila provedení, ale především obsah, upozornil Martin Charvát z agentury Konektor.

Vítězem obou hlasování se stala reklama erotického klubu Cabaret Darling, který se prezentoval na pánských pisoárech explicitním vyobrazením ženského pohlaví. „Reklama je perverzní. Porušuje princip slušnosti až v takové míře, že je to neobvyklé,“ uvedl Pavel Horňák, který je profesorem reklamní etiky na Slovensku a spoluzakladatelem slovenské Rady pre reklamu.

ODS. Jsou sexy
Pivovar Vilém chytře využil dvojsmyslu ve slově patnáctka

Na druhém místě u veřejnosti i poroty skončilo propagační video Vysokého učení technického v Brně. „Krásně natočený klip, který popírá všechny hodnoty, na kterých by univerzita měla stát. Absolvent má všechny předpoklady stát se pánem tvorstva, bezohlednost a dravost jsou prezentovány jako hlavní cíle vzdělávání,“ uvedla porotkyně Lucie Jarkovská z katedry sociologie Masarykovy univerzity.

Cabaret Darling zve na návštěvu obrázkem dámského přirození

Vítězný výtvor od Cabaret Darling

U poroty se vysokoškolské video dělí o druhé místo s reklamou místního sdružení ODS Praha 8, které v hlasování veřejnosti skončilo třetí. Politická strana v této reklamě lidem vzkazovala, že „Jsou sexy!“. „S nominovanými se snažíme více komunikovat. Ozvali se nám dokonce z tiskové kanceláře ODS s tím, že tato reklama není jejich oficiální a distancují se od ní. To oceňujeme,“ uvedla Havlíková. Na třetím místě v hlasování poroty skončila reklama na koupelny Sapho, v níž se rovněž objevilo nahé tělo, které nijak nesouviselo s inzerovaným produktem.

Do soutěže Sexistické prasátečko reklamy letos přišlo téměř tři tisíce hlasů. Podrobnosti k anketě jsou na webu www.prasatecko.cz.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor:

Talent funguje, když se nastartuje v mozku. Odemkněte ho, radí Jan Mühlfeit

Premium Dvaadvacet let pracoval ve firmě Microsoft po boku Billa Gatese. V byznysu se dostal na vrchol, ale také zažil strmý...

„Očkovat sa nechcu, je v tom sajrajt.“ Reportáž z obce, kde odmítají vakcínu

Premium Vyškovec je obec, kde se nejméně lidí z celé země nechalo očkovat proti koronaviru – jen necelých sedmnáct procent. V...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...