Neděle 20. června 2021svátek má Květa 17 °C skoro jasno, občasné bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Byznys

Exkluzivní žebříček: Apple je nejdražší značka na světě

Mimořádná tisková konference firmy Apple | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mimořádná tisková konference firmy Apple | foto: ČTK

Značka Apple je opět nejsilnější. Podle exkluzivního žebříčku společnosti Millward Brown, který má server Lidovky.cz k dispozici, je její hodnota 182,9 miliardy dolarů. Pořadí ovládla již podruhé za sebou. Radovat se může i Facebook, který byl podle analytiků ještě před vstupem na burzu nejrychleji rostoucí značkou.

Růst nejsilnějších značek nezastavila ani nejistá ekonomická situace. Svědčí o tom mimo jiné i tom, že prvních deset firem si postavení více méně udrželo. Jen IBM na druhém místě předstihlo Google. Mírně si pohoršily také telekomunikační firmy AT&T a China Mobile.

Nejhodnotnější globální značky pro rok 2012
PořadíNázev firmyHodnota značky v r. 2012 (v mld. $)
1.Apple (technologie)182,951
2.IBM (technologie)115,985
3.Google (technologie)107,857
4.McDonald's (fast food)95,188
5.Microsoft (technologie)76,651
6.Coca-Cola (nealko nápoje)74,286
7.Marlboro (tabákové výrobky)73.612
8.AT&T (komunikace)68,870
9.Verizon (komunikace)49,151
10China Mobile (komunikace)47,041

"Značky jsou pro své vlastníky jakousi pojistkou," říká Eileen Campbell, globální ředitelka výzkumné agentury Millward Brown. "I přes pokračující období ekonomické nestability, politické nejistoty a množících se přírodních katastrof, které zasáhly značky v různých odvětvích, celková hodnota nejsilnějších světových značek v mnoha kategoriích stále narůstá, a tak jsou schopny zajistit svým firmám stabilitu."

Výzkum BrandZ Top 100 nejhodnotnějších světových značek sestavuje pořadí prvních 100 značek dle jejich dolarové hodnoty. Tým odborníků ji zjišťuje kombinací analýz finančních údajů a síly značky z hlediska vztahu se zákazníky.

TOP 100

V rozmení let 2006 a 2012, kdy Millward Brown žebříček sestavuje, vzrostla souhrnná hodnota nejhodnotnější stovky společností na 2.4 bilionu dolarů.

"Značky zajišťují svým vlastníkům konkurenční výhodu, ospravedlňují vyšší cenu a také představují jakýsi ochranný val pro případ krize nebo ekonomických turbulencí," vysvětluje David Roth z WPP. "Apple pokračuje v inovacích a zachovává si svůj status ‘luxusní’ značky, čelí však budoucí velké konkurenci v podobě Samsungu," popisuje Roth. Podle něj jihokorejská firma boduje především díky řadě Galaxy a úspěšně tak útočí na Apple. "Profiluje se jako ‘cool‘ alternativa k všudypřítomnému iPhonu a přitom je k mání za rozumnou cenu," myslí si Roth.

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Pojistky před soudem. Případem rozsáhlých pojistných podvodů se škodou zhruba... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Procházku vypnu, slibuje Rakić. Uznávaný sudí analyzuje: Dokázal by to, ale...

Rakušan Aleksandar Rakic si už Jiřího Procházky všiml. A chce mu v UFC srazit... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Z Jiřího Procházky se mezi konkurenty polotěžké váhy UFC (93 kg) stává žádané zboží. O novou dvojku divize si hlasitě...

Nejproočkovanější země světa zavádí tvrdá opatření. Covid mají i očkovaní

Ruská vakcína Sputnik V. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Na Seychelách vyskočil součet všech případů za více než rok pandemie v posledních třech dnech o třináctinu. Problém je...

Postarejte se o svou fyzičku i během léta. Soutěžte s pečivem Fit den o hodinky GARMIN
Postarejte se o svou fyzičku i během léta. Soutěžte s pečivem Fit den o hodinky GARMIN

Načerpejte energii díky chlebům Penam Fit den, které jsou určené pro každého, kdo chce být fit. Díky vysokému obsahu vlákniny vás zasytí na delší...