Diskuse k článku: Auto na frajeření u zásuvky? Jak obstála Tesla jako rodinný vůz na trase Praha – Paříž

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 52
  • Poslední: 23.5. 2019 23:31
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Šejnoha 23.5.2019 23:31

Nevděční Čeští rejpalové. On vás ještě Brusel naučí lásce k elektroautům.

Spotřební daně, příspěvky na OZE, kvoty, limity, omezení a dotace dokáží divy !

J. Pavlik 15.5.2019 8:25

@Jurax - to je presne to, o co tu jde. Muze byt, ze na elektrinu to jezdi o trosku levneji nez na naftu, ale vzhledem k cenam baterii, ktere v tom aute jsou, se to nikdy nemuze zaplatit.

J. Brožek 16.5.2019 12:47

No, evidentně nejedí.

J. Jurax 16.5.2019 14:36

No, ono je fakt, že kdybych měl možnost dobíjet doma ze zásuvky, což nemám, a jezdil takříkajíc kolem baráku, byla by ta ekonomie mírně jinde. Ovšem dobíjet před panelákem z komerčních nabíječek, které tam mimochodem nejsou, by asi nebylo moc zadarmo.

Ale furt je poměr výkon/cena s uvážením všech nákladů i všelikých podpor a dotací pořád výrazně ve neprospěch elektromobilů, uvážíme-li běžné užívání rodinného i služebního auta.

Elektroauta jsou prostě dosud technicky nevyzrálá a pochybně a uspěchaně protlačovaná jen politicky a ideologicky. Chtělo by to ještě pár desetiletí vývoje a pak by možná ta auta tržně zvítězila větší užitností i lácí. Takhle jsou jen pro snoby, kteří na to mají, pro dotované organizace vesměs státní, jež koruna navíc nebolí a musí podporovat ideologii, a pro nadšence domnívající se ne zcela důvodně, že dělají něco pro životní prostředí. A pochopitelně pro speciální použití - možná rozvoz pošty ve velkých městech a zásobování tamtéž například.

F. Houžňák 16.5.2019 15:25

V Německu, když dobíjím proudem ze zásuvky, je samotný proud dražší než nafta.

J. Jurax 16.5.2019 19:43

No jo, poděkuje zeleným trotlům s obnovitelnými zdroji za drahou elektřinu ... nakonec u nás to zdražilo elektřinu taky ...

J. Jurax 15.5.2019 0:39

No, na 2200 km dlouhou cestu mi Octavia 1,4 TSI vezme cca 160 litrů po cca 32 korunách za litr. Tedy 5120 Kč.

Měla-li ta Tesla spotřebu 25 kWh na 100 km, pak by to bylo, pak na 2200 km by to bylo 550 kWh.

V článku psáno "Rychlodobíjecí stanice podél hlavních tahů západní Evropy už prodávají elektřinu běžně i za částky kolem 20 korun za kilowatthodinu, tedy až za trojnásobek toho co Tesla." Tedy kdybych počítal pro Teslu 7 korun za kWh, bylo by to za energii cca 3850 Kč.

Moje Octavia stála půl miliónu, ta Tesla je za milióny tři. Na kilometr jízdy ta Tesla ušetří na těch 2200 kilometrech asi 60 haléřů. Těch 2 a půl milionu rozdílu by se zaplatilo po cca čtyřech miliónech ujetých kilometrů. Pokud se ovšem elektřina v nabíjecích stanicích nepodraží.

J. Brožek 16.5.2019 12:46

S Octávií 2.0 TDI se vejdu do 4 tisíc za celou cestu. Tedy stejně nebo levněji, než za elektřinu. A úspora času je úspora času - 3 hodiny na jednu cestu - 6 hodin celkem, které nemusím strávit na cestě a můžu je věnovat něčemu jinému. To se docela hodí.

V. Husák 14.5.2019 16:34

A co bude zimě, za silných mrazů? Zejména na dálnici D1?

http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/zimni-tragedie-na-d1-sci-fi

P. Grigar 14.5.2019 18:40

..a co by jako mělo být, v dobách globálního oteplení ?! Otevřou si okýnko.. samozřejmě elektricky a už ho nezavřou.. elektricky. A umrznou.

P. Grigar 14.5.2019 16:10

.. pořád se jaksi taktně zamlčují náklady na vybudování kapacitně dostačující sítě pro dobíjení elektromobilů. Současné pořizovací náklady takového autíčka jsou mimo možnosti většiny lidí. V mé "sociální bublině" neznám nikoho, kdo by si cosi takového pořídil z příjmu fyzické osoby ze závislé činnosti(přesná definice pro ty šťouraly, kterým by mohlo býti nejasno..). Pro firmy mohou být dotované elektromobily finančně zajímavé. Proto, ač nerad, musím připomenout jeden citát.

„Luxus bohatých je zaplacen bídou chudých.“

Franz Kafka

J. Maicel 14.5.2019 14:54

TESLOU TAM, VLAKEM ZPÁTKY :-)))

J. Kohout 20.5.2019 20:37

Vy i Tesla.

J. Pavlik 14.5.2019 14:47

tak dobre - budeme chvli pocitat.

Auto mi zere asi 10, kdyz to moc nehonim. Na 2200 tudiz sezere 220 litru. Netusim, kolik stoji nafta v Nemecku, budeme pocita 1.50. To je 330 euro. Neni to malo. Ovsem kolik ze sezrala ta bozska Tesla? 3-4 kKcs? To je 75-100 euro. Ok, je to ctvrtina. Ale ve stejnem clanku se pise, ze Tesla ma dotovane nabijecky, ze normalne nabiti stoji 20Kcs za kWh. Jestlize to zere 25kWh/100km, tak je to 20 euro na 100km. Ja jezdim se skoro tritunovym autem za 16. Lehky auta stylu Tesla, ale ta, co maji normalni motor a prihradky na napoje zerou polovinu.

Takze kde je ta vyhoda? A jestli nekdo chce blabolit o ekologii, stale jeste se vetsina elektriny vyrabi z uhli! A nejekologictejsi jaderne elektrarny se odstavuji.

P. Šraier 14.5.2019 10:58

Vzadu pak není ani kapsa na opěradle, ani držák nápojů.... jestli to nebude spíše tím, že ti "nepraktičtí" Amíci se prostě najedí a napijí v bistru u každé pumpy, než by riskovali pobryndaný a zadrobený interiér. ;)

J. Nový 14.5.2019 11:01

Jééé a já myslel že si jídla kupují přímo z aut. Nebo to je jen sci-fi z filmů?

P. Šraier 14.5.2019 11:05

Policajti možná ...

S. Landa 14.5.2019 11:59

Tam musí být policajtů. Výdejní okno u kdejaké restaurace...

J. Nový 14.5.2019 10:58

Takže chápu dobře, že každý elektromobil musí mít svoji speciální nabíječku? Nebo jen Tesla se liší od jiných?

Já už si jen představuji to, čím nás eurohujeři straší, že budou všude jen elektromobily, tak si představuji parkoviště u našeho paneláku a u každého mparkovacího místa ne jen jeden stojan, ale několik, pro různé elektromobily? ??

V. Petr 14.5.2019 10:46

Tak jsem si přečetl komentáře a nemám co dodat!

A. Rente 14.5.2019 10:44

Odhaduji, že takovýto "článek" vyšel lidovky.cz tak na padesát tisíc, ne-li víc. Pochybuji o příčetnosti šéfredaktora.

F. Doušek 14.5.2019 10:24

A když si pořídím auťák za 750 tisíc, který bude notabene praktičtější a pohodlnější než Tesla, za jak dlouho se vyrovnají náklady pořizovací + provozní obou těchto vozů?

J. Nový 14.5.2019 11:00

Takto budete přemýšlet jen do té doby, než EU provoz aut se spalovacím motorem zakáže. Ne přímo, samozřejmě. prostě omezí spaliny aut natolik, že to běžné auto nebude schopno splnit a bude to platit i pro ta starší.

D. Urman 14.5.2019 10:08

Koupit si Dacii na dva tři rodinné výlety ročně za 2-2 mil Kč je zajisté rozhodnutí finančně gramotného Evropana.

D. Urman 14.5.2019 10:09

Oprava: 2-3 mil Kč.

B. Hejda 14.5.2019 10:04

Klasický reklamní článek. Měl by tak být označený, ale chápu, že lidi pracující pro divizi Agrofertu dávno zapomněli, že něco jako etika kdy existovalo.

Fakta buď neobsahuje, nebo dovedně "reinterpretuje", ale to už Lidovkáři asi taky dělají úplně mimoděk.

M. Prokop 14.5.2019 9:37

Za dva až tři miliony bych si rozhodně pořídil něco užitečnější.

F. Houžňák 14.5.2019 9:36

Když bych elektroauto nabíjel doma (Německo) u zásuvky, je proud dražší, než nafta pro stejný dojezd. Auto je dražší třikrát a ještě musím - u většiny takových menších aut - platit 60 eurů měsíčně za pronájem baterie. Něco jako "tahle cesta je sice delší, ale zato méně pohodlná".

L. Doležel 14.5.2019 9:02

Ty ceny za kWh jsou na stanicích naprosto šílené, evidentně chybí konkurence.

G. Gaheris 14.5.2019 8:46

Asi si zakoupím raději valacha, nemusím platit dálnici a taky bude kůň o hodně levnější!