Cílem nových kroků je propojit klíčové aktivity automobilek a dosáhnout výhod plynoucích z většího rozsahu produkce. Generální ředitel obou automobilek Carlos Ghosn uvedl, že opatření přinesou "okamžité zvýšení efektivity". "Umožní nám to dodávat zákazníkům hodnotnější automobily a zůstat na špici v oblasti inovací," dodal.
K TÉMATU: |
Západní automobilky se v poslední době potýkají se stoupajícími náklady na snižování emisí a se zostřující se konkurencí na rozvíjejících se trzích. Snaží se proto posilováním vzájemné spolupráce snížit své náklady a zvýšit ziskovost.
Aliance francouzského Renaultu s japonským Nissanem vznikla již před téměř 15 lety. Podle analytiků však zanedbala významné příležitosti k úsporám tím, že dostatečně nepropojila své aktivity. Podle Ghosna bránily rychlejší integraci automobilek kulturní rozdíly. Loni aliance zvýšila prodej o zhruba dvě procenta na rekordních 8,3 milionu aut.