20. června 2011 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Auto

BMW 5 Touring: univerzál pro otce rodin

BMW 5 Touring | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy BMW 5 Touring | foto: Lidové noviny

Rodina, potřeba pohonu všech kol a láska křízení nemusí vyústit v nepříjemný kompromis. Pokud si pořídíte správné auto – třeba BMW 5 Touring.

Móda SUV způsobila, že spousta lidí zapomíná, že stejnou službu i přepravní schopnosti nabídnou dnes skoro opomíjená kombi s pohonem všech kol.

Vynikajícím příkladem je právě BMW řady 5. Na nedostatek prostoru v něm si nikdo rozumný nebude stěžovat, do dlouhého kombi se pohodlně vejde pět pasažérů i jejich zavazadla. Ani interiér nezaostává, připomíná spíš luxusní limuzínu řady 7.

BMW 530d xDrive T.

Rozměry 4907x1860x1462 mm
Zavaz. prostor 560 l
Hmotnost 1865 kg
Motor 6válec turbodiesel; 3,0 l
Výkon 190 kW (258 k)
Zrych. na 100 km/h 6,3 s
Nejvyšší rychl. 245 km/h
Komb. spotřeba 5,8 l / 100 km
Cena 1 466 250 Kč

Je také stále stejně praktické: stejně jako jeho předchůdci má otevírací zadní okno – navíc spolupracující s pohyblivou roletkou – a zadní sedačky lze jednoduše sklopit do roviny s dnem kufru pouhým zatažením za příslušné páčky na jeho bočních stranách.

To nejlepší však BMW 5 Touring ukáže, až se s ním rozjedete.

Zkoušené auto mělo klasické odpružení a minimum příplatkových prvků, ovlivňujících samotnou jízdu. K tomu řadový šestiválcový turbodiesel 3,0 litru a osmistupňovou automatickou převodovku; zatím jedinou kombinaci, dodávanou s čerstvě nabízeným pohonem všech kol.

BMW 5 Touring

Diesel produkující výkon 245 koní a točivý moment 560Nm je velice pružný, čehož využívá rychle a přitom hladce řadící převodovka. Motor mohutně zatahuje již od nízkých otáček a posádka o něm téměř neuslyší, auto je totiž velmi tiché.

Jen občas se ozve uším lahodící utlumené "nedieselové" bručení, pro řadové šestiválcové diesely BMW tak typické. I s pohonem všech kol umí jezdit za 7 až 9 litrů na sto kilometrů, desetilitrové hranici se přiblíží jen při opravdu rychlé jízdě.

Stejně jako všechna BMW má vyvážené rozložení hmotnosti a vynikající podvozek.

Zpočátku se zdá tužší, ale čím jedete rychleji, tím je to lepší. V zatáčkách se vůz naklání jen minimálně, perfektně sedí a ani na nejhorších nerovnostech neodskakuje. Také na dálnici je mimořádně stabilní, byl totiž zkonstruován pro lety na německých "autobahnen" s neomezenou rychlostí.

BMW 5 Touring

I proto má tak dobré brzdy. Jedinou slabinou je sice velmi precizní, avšak tupější řízení, od něhož se kvůli elektrickému posilovači moc nedozvíte. Také BMW podlehlo dnešním závodům o co nejnižší emise a obětovalo komunikativnost klasické hydrauliky.

To je ale asi tak jediná výtka. BMW řady 5 Touring je perfektní auto na dlouhé vzdálenosti, skvěle maskující svoji hmotnost. S vyspělým pohonem všech kol zvládne to samé, co očekávají kupci SUV, a na silnici je mnohem lepší.

Vlastně tak trochu popírá smysl svých příbuzných X5 a X6.