Pátek 18. září 2020svátek má Kryštof 19 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Auto

Brabus Hybrid: tentokrát opravdu ekologicky

Brabus HYBRID | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Brabus HYBRID | foto: Autoweb.cz

Dřív než Mercedes-Benz přichází s hybridní třídou E Brabus. Kombinuje naftových 200 k a 450 Nm s 220 k a 1600 Nm elektromotorů, zatím však pouze jako prototyp.

Renomovaní němečtí úpravci ze společnosti Brabus koketují s hybridy už nějakou dobu, přesto jsou stále známí především krze šílená auta s dvanáctiválci a rekordní maximální rychlostí. Project HYBRID to má změnit. S třídou E osazenou dvojicí elektromotorů o společném výkonu 220 koní Brabus předběhl samotný Mercedes-Benz, který odložil naftový hybrid třídy E na příští rok. Bílý sedan je však zatím pouhým prototypem.

Brabus HYBRID vychází z modelu E 220 BlueEfficiency, jeho čtyřválcový diesel však má díky jednoduché instalaci čipu 200 koní a 450 newtonmetrů (namísto 170 k a 400 Nm). Posílá je na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Podobně jako starší projekty značky, také naftový sedan dostal své elektromotory do nábojů kol. Zřejmě kvůli rozložení hmotnosti zůstal Brabus věrný pohonu jediné nápravy, takže hybridní třída E směřuje veškerou sílu dozadu.

ČTĚTE TAKÉ

To je poměrně ambiciózní, každý z elektromotorů od britské společnosti Protean Electric má totiž 110 koňských sil v režimu Sport, případně 68 koní na Eco. Točivý moment je v obou případech 800 newtonmetrů na kolo. Zadní pneumatiky tak budou mít spousty práce.

Elektromotory napájí velká lithiová baterie s kapacitou 18,6 kilowatthodiny. Přes palubní systém se dokáže nabít za pět a půl hodiny z libovolného zdroje elektřiny o napětí 220 či 380 voltů, ale speciální nabíječka od Brabusu zvládne celou práci za půlhodinu. To je vzhledem ke slibovanému dojezdu 80 kilometrů jen na elektřinu velmi slušné.

Brabus HYBRID

Brabus HYBRID

Brabus HYBRID

Brabus HYBRID

Trochu překvapivě Brabus mlčí o výkonech auta v čistě elektrickém režimu. Jeho třídou E by měla být vzhledem k výkonu elektromotorů schopná jezdit bez pomoci spalovacího motoru. Matoucí jsou i čísla pro kombinovaný režim - zrychlení z nuly na sto za 7,4 sekundy sice je mnohem lepší než původních 8,7 sekundy pro E 220 CDI, jenže na stroj s dvěma tisíci newtonmetry a výkonem přes tři sta koní (prosté sčítání nebude na místě, neznáme průběh výkonu) by si měl vést lépe. Na vině zřejmě bude fakt, že projekt je teprve ve fázi testování prototypů, a také hmotnost navíc: úpravy Brabusu totiž autu přidají 255 kilogramů. Akcelerace ze 60 na 120 kilometrů v hodině za 5,6 sekundy je mnohem zajímavější.

ČTĚTE TAKÉ:


,

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!