Neděle 18. dubna 2021svátek má Valérie 10 °C dešťové přeháňky Předplatné LN

Diskuse k článku

Říše ojetin. Česko patří mezi země s nejstaršími auty v Evropě, situace se stále zhoršuje

Vozový park Čechů dál stárne, relativně vysokým prodejům nových aut navzdory. Na konci roku 2018 věkový průměr činil 14,78 roku, na konci června 2019 už 14,82 roku. Česko tak patří mezi země s nejstaršími vozy v Evropě. Ze zemí Evropské unie je na tom hůře už jen Řecko, Rumunsko, Litva a Estonsko (údaje z Bulharska chybí).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Nový 19.1.2020 18:31

Ale za míň ....

K. Nový 19.1.2020 18:30

Souhlas.

J. Novák 19.1.2020 14:56

Oni si do toho stejně nedají od nikoho kecat, protože mají takovéto PR statistiky na háku. ;-D Beru to podle sebe. Klidně bychom si mohli dovolit i dvě nová auta, ale proč bychom si pořizovali byť jen jedno, když to staré nám slouží naprosto stejně, jako by nám sloužilo to nové. Navíc, jak jsem už psal jinde, u toho starého mám jistotu, že nám vydrželo 15 let. Kdo mi dá jistotu, že stejnou dobu nám vydrží to nové?

J. Novák 19.1.2020 14:54

Proč není článek označen jako PR? ;-D Nic jiného to totiž není. Mám autíčko staré 15 let, na které nedám dopustit. Nikdy mě nikde nenechalo, ač jsme s ním dost najezdili. Je pravidelně servisované, STK včetně emisí prochází jako nůž máslem. Proč bych ho jen kvůli statistikám měl měnit za nějaký nový šmejd? Je to stejné, jako kdybych vyhodil 25 let starý mrazák, který za celých 25 let neměl jedinu závadu a jede stále jako brus, a to jen proto, že nový by měl menší spotřebu. Kde mám jistotu, že ten nový vydrží také 25 let, jako ten starý? Ale u toho starého tu jistotu už mám stoprocentní. A s autem je to naprosto stejné. Koneckonců, to auto mám né pro parádu, ale pro přemisťování z bodu A do bodu B, a je mi naprosto jedno, co si kdo o mě a našem autě myslí.

J. Čumpelík 19.1.2020 14:40

Společnost stárne,

nechtějte, aby si důchodci pořizovali nová auta, když jezdí pouze několikrát za týden na nákup. To auto stárne s nimi a rozhodně udělají menší škodu, než novější auta, které jezdí téměř neustále.

Emisní šaškárna, zakazování vjezdů, zdražování daní, či pojištění je nemůže donutit koupit si nové auto, protože s ohledem na výši důchodů na to stejně nemají!

Tak jim dejte pokoj a nechte je v klidu žít!

J. Černý 19.1.2020 14:01

Také to tak vypadá. 105/120,Favorit nejsou prakticky vidět.

Takže spíše obstarožní Golfy, Fiesty ani mezi c Fiatu není vidět. Poměrně dost SUV ve městech.

J. Černý 19.1.2020 13:59

Variantou jsou vyšší platy a nižší ceny nových aut. To je celé. Ale kde ty statistiky se berou? Poláci uvádějí stáří jako my.

T. Beran 19.1.2020 13:53

Tak budou prodavat do vzdalenejsich koncin sveta. I nase ojetiny nekde konci. V kamionech se to deje uz radu let. My prodali do Kazachstanu, Afghanistanu a 2 tahace dokonce i do Uruguaye. Cim dal prisnejsi ekolimity nuti vyrobce ke stale zelenejsim autum a aby se prodala, je treba znevyhodnit starsi auta, jejichz provoz se zacne umele prodrazovat - drazsi mytne, vyssi sil. dan, zelene zony atd.

L. Pospíšil 19.1.2020 12:32

Dokud kupujeme ojetiny ze Západu my (myšlena ta chudší polovina EU), tak je mohou vesele prodávat a držet tak nízký průměrný věk. Když přestaneme, budou na tom stejně, protože přeci nenechají sešrotovat 10 let starou ojetinu.

M. Černý 19.1.2020 12:26

Pane Šitnere, nespadl jste z jahody na znak? Hlavnim duvidem zastaraleho vozoveho patku je jednoznacne vyse mzdy obyvatel. Vsechny Vami uvadene duvody jsou az podruzne!!

T. Beran 19.1.2020 12:26

Zahrnovat do statistik docasne (cele roky, mozna naveky) vyrazena auta v depozitu, ktera pritom vubec nejezdi, je zhovadilost, ktera vysledek strasne zkresluje. Kdyz se clovek podiva, co jezdi po silnicich, a srovna treba s Polskem, Madarskem, Chorvatskem, ale i treba se Spanelskem nebo Francii, tak mam pocit, ze ve vozovem parku jsme Zapad temer dohnali.

T. Beran 19.1.2020 12:15

Coze? S prezidentem pro spodnich 10 mil., s Buresem a s polokomunistickou vladou se uz prece pracujici lid ma daleko lip, v nasi zemi je celkove nejlip, zadna nezamestnanost, platy leti nahoru, ANO si konecne doslaplo na dane neplatici firmy a zivnostniky, zavedlo slibovany raj a presto nekdo s hypotekou nema na auto? Co je to za zoufalce? ;-D

M. Salošek 19.1.2020 11:52

Až budu mít plat,jako na Západě a to slibovali naši zákonodárci před vstupem do EU,tak si budu kupovat nové auto třeba každý rok.

H. Kotaz 19.1.2020 11:23

!! R^ [>-]

I. Kanafasik 19.1.2020 11:12

R^

V. Gryc 19.1.2020 10:39

Všichni mají hypotéky. Na nové auto jim nezbývá peněz.

M. Doubrava 19.1.2020 10:34

:-)R^

J. Nový 19.1.2020 10:22

Takže zase "ekologická" podpora likvidace věcí, které jsou funkční?

Udělejte studii, jestli je víc ekologický ten, který najezdí s autem 20 let nebo ten, kdo vystřídá za tu dobu auta dvě nebo dokonce čtyři. A nepočítejte jen rozdíl ve spalinách těch aut, ale celou ekologickou stopu těch aut, od výroby, až do likvidace.

Ale to se moc nikomu nechce. Ani Gretě ;-(

S. Tomáš 19.1.2020 10:21

Ti, co nekradou, na nové nemají, ale musí také jezdit, jinak nepřežijí.

H. Kotaz 19.1.2020 9:58

Měnit auto každých 5 - 7let, při ročním nájezdu do 15tisíc km, je zbytečné vyhazování peněz a zatěžování společnosti/přírody odpadem.

M. Brejcha 19.1.2020 9:44

Kde jsou poplatky ze starých aut ??

J. Vrabec 19.1.2020 9:42

Jsou Germáni a my Slované ?

J. Vrabec 19.1.2020 9:40

Však příjde náchšub smradlavých ojetin. Naši sousedi objednávají E-auta jak blázni.

V. Vojtech 19.1.2020 9:36

Autor článku si snad myslí, že obyvatelé ČR ve starých autech jezdí s nadšením a baví je to. Je to jen o příjmech a prioritách. Ostatní věci(bydlení atd...) v ČR jsou k příjmům obyvatelstva tak drahé, že na “nový” automobil nejsou peníze.....

F. Kusák 19.1.2020 9:35

V dnešní nejistotě, když nevíte, co bude za pár měsíců, a jestli s tím autem vůbec někam vyjedete, si pořizovat nové auto třeba za půl mega, je pro někoho, kdo má trochu ekonomické myšlení, holý nesmysl. (tedy to je věta opravdu "rozvitá", tak na tu jsem pyšný)

J. Vargulič 19.1.2020 8:09

Máme poměrně novou vozící tašku..

R. Vacek 19.1.2020 7:45

Pokud něco funguje, je ekologický hřích to předčasně sešrotovat a spotřebovávat cenné zdroje na výrobu nového auta. Zvlášť nesmyslné je to u aut, která vyjedou dvakrát ročně na Dušičky.

H. Kotaz 19.1.2020 7:21

A bude hůř. To ještě byla totiž auta, ne ta dnešní vozítka, sešněrovaná až moc ekologickými předpisy, samej drátek ( čím dál slabší ) na všechno a i pro opraváře nepraktický rébus. Benzinovej litrovej tříhrnek pod turbem v autě velikosti oktávie, to je tedy kauf ! Za to by měli vedení automobilek nepřetržitě fackovat! A EU úřednictvo s nimi.

Žádné lidové dostupné auto v nedohlednu, takové, jako byla ještě jedničková 100koňová naftová oktávie, natož v menším provedení a to i cenou.

I. Kanafasik 19.1.2020 7:03

varující je srovnání s podobně velkým Rakouskem. ...Tak určitě.... Chce to s Rakouskem porovnat taky jednu důležitou věc. Ne jen stáří vozového parku. :-)


Bláznivý voyeur Tichý. Žil jako bezdomovec, dnes jeho fotky stojí statisíce

Miroslav Tichý žil na okraji společnosti v chudobě. Teď jeho fotky stojí... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium V jeho domě se fotky válely po zemi, padal na ně prach i bláto z bot. Na téměř každé z nich byla skvrna od kávy nebo...

Za fotky nehody Philipa nabízeli obří sumu. Neprodal jsem, říká exšéf Kladrub

Princ Philip jako vozataj čtyřspřeží. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Když v roce 1996 přijela do Čech britská královna Alžběta II., snad nikdo nemohl velkému milovníkovi koní a jejich...

Svačiny jsou zbytečné. Stačí jíst dvakrát denně, vysvětluje profesor Anděl

Michal Anděl vedoucí Centra pro výzkum výživy, metabolismu a diabetu 3.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nadváhu má v Česku až 44 procent mužů a 31 procent žen. A obezitu dalších 20 procent mužů a 18 procent žen. Statisíce z...