Úterý 1. prosince 2020svátek má Iva 0 °C sněhové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Auto

Co se děje v Los Angeles: Porsche a ostatní

Novinka Panamera GTS, která se představila na stánku Porsche v Los Angeles. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Novinka Panamera GTS, která se představila na stánku Porsche v Los Angeles. | foto: ve spolupráci s Autoweb.cz

Výstava v Los Angeles donedávna nepatřila k nejdůležitějším, ale jak se evropské automobilky hrnou do USA a hledají další a další autosalony pro své novinky, obliba show ve městě andělů roste. Letos se tu představilo hned několik modelů, které by si měl dobře prohlédnout také zákazník z Evropy.

První den autosalonu se představila ostrá Panamera GTS, ale také Lamborghini Gallardo Spyder s pohonem zadních kol, nová Honda CR-V nebo Subaru BRZ STI.

Začneme stánkem Porsche, zcela upřímně řečeno proto, že máme živé obrázky novinky, která se tu představila. Slíbeným novým sportovním modelem , ale ostrá Panamera GTS. Auto vychází z verze 4S. Má tedy atmosférický osmiválec a pohon všech kol v základní výbavě, krom nich dostane také dvouspojkovou převodovku PDK. Výkon motoru je zvýšený ze 400 na 430 koní, točivý moment vrcholí 520 newtonmetry.

ČTĚTE VÍCE:


1920 kilogremů těžký sedan se rozjede na stovku za 4,5 sekundy a bude pokračovat v akceleraci k 288 kilometrům za hodinu. GTS dostalo o deset miliometrů nižší podvozek a nepatrně rozšířený rozchod zadních kol. Standardní devatenáctipalcová kola z nemá ostrý atmosférický model na ozdobu, ukrývají totiž větší brzdy. V základu najdou zákazníci i několik elektronických pomocníků včetně aktivních stabilizátorů PDCC a elektronického zadního diferenciálu Porsche Torque Vectoring Plus. Prodej v Evropě začne v únoru 2012 a cena v Německu je stanovená na 116 709 eur, v přepočtu bez pár tisíc tři miliony korun.



Lamborghini přivezlo do Los Angeles nový model Gallardo 550-2 Spyder. Auto má pohonné ústrojí z kupé , které, jak si možná vzpomenete, pohání pouze svá zadní kola. Nastavení podvozku Spyderu prošlo změnami, aby se vyrovnalo s absencí předního diferenciálu a nepatrně jiné jé je i obtékání vzduchu kolem karoserie. Desetiválec za sedadly má samozřejmě 550 koní a 1520 kg těžký roadster (suchá hmotnost) dostane na stovku za 4,2 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 319 kilometrů v hodině. Zákazníci mohou stále ještě volit mezi manuální převodovkou a pádlovým e-gearem.

Stánek Hondy ovládlo nové CR-V. Mnoho nových informací vám k němu však nepovím, jde totiž o verzi pro americké trhy. Pod kapotou má čtyřválec o objemu 2,4 litru a výkonu 185 koní, který se k nám nejspíš nepodívá. Na další informace si tedy budeme muset počkat na některý z větších autosalonů v Evropě. Čekání to bude dlouhé, .

PŘEČTĚTE SI:


Aby snad třípísmenných zkratek nebylo málo, přivezli od Subaru do Los Angeles koncept BRZ STI. Dlouho očekávané kupé, které , se mělo představit až v Tokiu, ale tlak veřejnosti a zájmy v USA přinutily jednu z automobilek předvést ochutnávku o pár týdnů dřív. Produkční model přijde o některé výstřelky STI, především složitý přední nárazník, křídlo a zřejmě i o karbonovou střechu. Bude mít také vyšší podvozek. Subaru stále mluví o "nejnižším těžišti na trhu" a stále nás napíná. Ani výkon dvoulitrového boxeru s přímým vstřikováním ještě neznáme. BRZ je však 4230 milimetrů dlouhé, 1800 milimetrů široké a 1280 milimetrů vysoké. Přední a zadní nápravu dělí 2570 milimetrů. BRZ STI stojí na pneumatikách 215/45 R18 vpředu a 225/45 R18 vzadu.

Land Rover předvedl v Los Angeles další verzi konceptu DC100. Vizuálně se na autě změnilo málo, mnohem důležitější bylo sdělení, které přišlo s ním. Šéfdesignéř automobilky Garry McGovern při odhalení auta zdůraznil, že není příštím Defenderem. Jde jen o jeden z mnoha návrhů. McGovern vysvětlil, že je rozhodnutý postavit nový , zatím však jen přemýšlí, jak by měl vypadat. Britové nechtějí naštvat zástupy konzervativních fanoušků, potřebují však moderní stroj. Hledání bude dlouhé.

Jaguar přivezl přesně to, co od něj všichni čekali: kabriolet XKR-S. , auto má osmiválec s kompresorem, 550 koní, stovku za 4,2 sekundy a neklesla ani maximální rychlost, ručička se zastaví na kulatých třech stovkách. XKR-S zůstalo také zadní křídlo, které na kabrioletu vypadá trochu nemístně. Na druhou stranu by mohlo být potřeba, XKR-S je nejrychlejším kabrioletem v historii Jaguaru.

,

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

David Sedmera | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Měření teploty u vstupu do pardubické nemocnice. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...