Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Co se děje v Los Angeles: Porsche a ostatní

Ekonomika

  7:00
Výstava v Los Angeles donedávna nepatřila k nejdůležitějším, ale jak se evropské automobilky hrnou do USA a hledají další a další autosalony pro své novinky, obliba show ve městě andělů roste. Letos se tu představilo hned několik modelů, které by si měl dobře prohlédnout také zákazník z Evropy.

Novinka Panamera GTS, která se představila na stánku Porsche v Los Angeles. foto: ve spolupráci s Autoweb.cz

První den autosalonu se představila ostrá Panamera GTS, ale také Lamborghini Gallardo Spyder s pohonem zadních kol, nová Honda CR-V nebo Subaru BRZ STI.

Začneme stánkem Porsche, zcela upřímně řečeno proto, že máme živé obrázky novinky, která se tu představila. Slíbeným novým sportovním modelem není další verze 911, ale ostrá Panamera GTS. Auto vychází z verze 4S. Má tedy atmosférický osmiválec a pohon všech kol v základní výbavě, krom nich dostane také dvouspojkovou převodovku PDK. Výkon motoru je zvýšený ze 400 na 430 koní, točivý moment vrcholí 520 newtonmetry.

ČTĚTE VÍCE:

1920 kilogremů těžký sedan se rozjede na stovku za 4,5 sekundy a bude pokračovat v akceleraci k 288 kilometrům za hodinu. GTS dostalo o deset miliometrů nižší podvozek a nepatrně rozšířený rozchod zadních kol. Standardní devatenáctipalcová kola z Panamery Turbo nemá ostrý atmosférický model na ozdobu, ukrývají totiž větší brzdy. V základu najdou zákazníci i několik elektronických pomocníků včetně aktivních stabilizátorů PDCC a elektronického zadního diferenciálu Porsche Torque Vectoring Plus. Prodej v Evropě začne v únoru 2012 a cena v Německu je stanovená na 116 709 eur, v přepočtu bez pár tisíc tři miliony korun.

Lamborghini přivezlo do Los Angeles nový model Gallardo 550-2 Spyder. Auto má pohonné ústrojí z kupé Valentino Balboni, které, jak si možná vzpomenete, pohání pouze svá zadní kola. Nastavení podvozku Spyderu prošlo změnami, aby se vyrovnalo s absencí předního diferenciálu a nepatrně jiné jé je i obtékání vzduchu kolem karoserie. Desetiválec za sedadly má samozřejmě 550 koní a 1520 kg těžký roadster (suchá hmotnost) dostane na stovku za 4,2 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 319 kilometrů v hodině. Zákazníci mohou stále ještě volit mezi manuální převodovkou a pádlovým e-gearem.

Stánek Hondy ovládlo nové CR-V. Mnoho nových informací vám k němu však nepovím, jde totiž o verzi pro americké trhy. Pod kapotou má čtyřválec o objemu 2,4 litru a výkonu 185 koní, který se k nám nejspíš nepodívá. Na další informace si tedy budeme muset počkat na některý z větších autosalonů v Evropě. Čekání to bude dlouhé, CR-V se tu začne prodávat až za rok.

PŘEČTĚTE SI:

Aby snad třípísmenných zkratek nebylo málo, přivezli od Subaru do Los Angeles koncept BRZ STI. Dlouho očekávané kupé, které Subaru chystá s Toyotou, se mělo představit až v Tokiu, ale tlak veřejnosti a zájmy v USA přinutily jednu z automobilek předvést ochutnávku o pár týdnů dřív. Produkční model přijde o některé výstřelky STI, především složitý přední nárazník, křídlo a zřejmě i o karbonovou střechu. Bude mít také vyšší podvozek. Subaru stále mluví o "nejnižším těžišti na trhu" a stále nás napíná. Ani výkon dvoulitrového boxeru s přímým vstřikováním ještě neznáme. BRZ je však 4230 milimetrů dlouhé, 1800 milimetrů široké a 1280 milimetrů vysoké. Přední a zadní nápravu dělí 2570 milimetrů. BRZ STI stojí na pneumatikách 215/45 R18 vpředu a 225/45 R18 vzadu.

Land Rover předvedl v Los Angeles další verzi konceptu DC100. Vizuálně se na autě změnilo málo, mnohem důležitější bylo sdělení, které přišlo s ním. Šéfdesignéř automobilky Garry McGovern při odhalení auta zdůraznil, že DC100 není příštím Defenderem. Jde jen o jeden z mnoha návrhů. McGovern vysvětlil, že Land Rover je rozhodnutý postavit nový Defender, zatím však jen přemýšlí, jak by měl vypadat. Britové nechtějí naštvat zástupy konzervativních fanoušků, potřebují však moderní stroj. Hledání bude dlouhé.

Jaguar přivezl přesně to, co od něj všichni čekali: kabriolet XKR-S. Platí vše řečené včera, auto má osmiválec s kompresorem, 550 koní, stovku za 4,2 sekundy a neklesla ani maximální rychlost, ručička se zastaví na kulatých třech stovkách. XKR-S zůstalo také zadní křídlo, které na kabrioletu vypadá trochu nemístně. Na druhou stranu by mohlo být potřeba, XKR-S je nejrychlejším kabrioletem v historii Jaguaru.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!