Čtvrtek 4. června 2020svátek má Dalibor 22 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Auto

Distribuce dálničních známek nezlevní, tendr se ruší

Nová dálniční známka pro rok 2010 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nová dálniční známka pro rok 2010 | foto: ČTK

PRAHA Snaha ministerstva dopravy snížit cenu za distribuci dálničních známek patrně vyjde naprázdno. Veřejná soutěž, prostřednictvím které chtěl úřad prodej zlevnit, musí být zrušená. Nabídku totiž podal jen jeden účastník, respektive konsorcium tvořené Českou poštou, Autoklubem Bohemia Asistance (ABA) a společnostmi Lekkerland a MTX.

Uvedla to Janka Krupičková, ředitelka právního odboru Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Kontrakt za stovky milionů korun tak pravděpodobně získá opět Česká pošta a ABA, které dálniční kupony distribuují v současnosti.

"Do sdružení se spojily všechny subjekty, které na českém trhu připadají v úvahu pro plnění této zakázky," uvedla Krupičková. Zopakování tendru je podle SFDI velice nepravděpodobné. Vypsání takto velké zakázky má pevně stanovené lhůty. Základní parametry tendru za zhruba 670 milionů korun by opět musela schvalovat vláda, a není proto reálné, že by se tento proces dal stihnout do října, dodala Krupičková. Do tohoto termínu by SFDI chtělo mít smlouvu na distribuci dálničních kuponů na příští rok a další tři následující roky uzavřenou.

Pokračování smlouvy

V úvahu tak podle ředitele SFDI Tomáše Čočka přichází spíše pokračování smlouvy s nynějšími distributory. Na přesných podmínkách další spolupráce by se ale chtěl dohodnout s poštou a autoklubem tak, aby distribuční podmínky byly pro dopravní resort výhodnější.

Podle dosavadní smlouvy se odměna pro distributora dálničních kuponů vypočítává jako procentní marže z nominální hodnoty prodaných a vyúčtovaných kuponů. Tento princip chtělo ministerstvo dopravy upravit tak, že by si uchazeči výši této odměny určili sami na základě podaných nabídek, ze kterých chtěl úřad vybrat tu nejnižší.

ČTĚTE VÍCE:

Zároveň ale stanovil maximální výši marže - 29 korun za jeden kupon. Součástí čtyřleté zakázky za 674 milionů korun měla být podle SFDI rovněž opce na dalších 170 milionů, které by vítězný uchazeč získal, pokud by ministerstvo přistoupilo ke zpoplatnění silnic prvních tříd pro kamionovou dopravu formou papírových kuponů. Distribuce kuponů pro osobní auta ročně vyjde podle dosavadní smlouvy na zhruba stejnou částku - necelých 170 milionů korun.

Roční dálniční známka pro auta do 3,5 tuny stojí 1500 korun, měsíční vyjde na 440 Kč a desetidenní na 310 Kč. SFDI očekává letošní výnos z prodeje kuponů kolem 3,9 miliardy korun, tedy stejný, jako za loňský rok.

,
Premium

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Krize ho přišla na miliony. „Teď musíme hlavně bojovat a přežít.“ Vláda... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Premium

Fotbalový bohém Fenin: Jsem jájínek, ale ne troska

Martin Fenin | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Slýchává, jak promarnil svůj talent, on naopak namítá, že toho prožil tolik, co za třicet životů. Bohém Martin Fenin se...

Premium

Bojíte se do MHD? Poradíme, jak vybrat auto za jeden plat

Peugeot 206 a Renault Clio | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Pandemie koronaviru zvýšila zájem o nejlevnější auta, která představují bezpečnou alternativu k jízdě v MHD. Porovnali...

Otestováno dětmi: Kniha plná pohádek a známých postaviček od Disneyho
Otestováno dětmi: Kniha plná pohádek a známých postaviček od Disneyho

Oblíbené postavičky od Disneyho, jako jsou Minnie a Mickey Mouse, ožívají v knížce s příběhy na dobrou noc. Jak se líbí dětem a pomáhají jim usnout?