náhledy
Mezi typická auta jezdící v ČSSR patřila i značka Lada. Počet klasických žigulíků však ze statistiky SDA nelze vyčíst, protože zahrnuje jen celková čísla za značku a Lada je stále aktivním výrobcem. Vozů této značky je v Česku 56 965 s průměrným stářím 36,9 roku.
Autor: Wikipedia
Lada Xray je první příspěvek ruské značky do čím dál populárnější kategorie crossoverů a SUV
Autor: AvtoVAZ
Automobilka Lada se v loňském roce účastnila se svým modelem Vesta i závodního seriálu WTCC
Autor: AvtoVAZ
Lada Vesta je nové želízko v ohni, na trhu je od roku 2015 a úspěch slaví i díky svému modernímu designu
Autor: AvtoVAZ
Lada Priora se vyrábí od roku 2007 a je v podstatě tím pravým nástupcem původního „žigulíku“
Autor: AvtoVAZ
Lada Largus je přepracovanou Dacií Logan MCV předchozí generace, vyrábí se i v užitkové verzi
Autor: AvtoVAZ
Malý model Kalina vyrábí Lada od roku 2004, dnes je v nabídce jako hatchback a kombi
Autor: AvtoVAZ
Sedan a liftback Granta je na trhu od roku 2011 a patří k nejprodávanějším autům značky a ruského trhu
Autor: AvtoVAZ
Model 4×4, kdysi známý jako Niva, je legendární stálicí v nabídce Lady, letos slaví 40 let od svého vzniku
Autor: AvtoVAZ
Nejmodernější Lada tak zůstává určena především pro domácí ruský trh. Tam její cena startuje na 549 900 rublech (asi 244 000 korun) a je tak nejdražší z modelů ruské značky. Přesto už šplhá mezi nejprodávanější vozy tamního trhu.
Autor: AvtoVAZ
A podle všeho to Lada ani zatím nehodlá měnit. I když Xray spadá do v EU extrémně oblíbené kategorie malých SUV, vývoz by se zatím automobilce nejspíš nevyplatil.
Autor: AvtoVAZ
I přesto, že je Lada Xray moderní a má alianční technický základ, zatím se vůz nechystá na trhy v EU. Auto pro prodej v Unii nemá zatím ani homologaci.
Autor: AvtoVAZ
Nejnovějším modelem v nabídce značky Lada je malý crossover nazvaný Xray. Tohle auto stojí na technickém základu Dacie Sandero.
Autor: AvtoVAZ
Tím pravým důvodem konce Lady Vesta v mezinárodním mistrovství světa ale budou úspory. Automobilka šetří a prochází restrukturalizací, motorsport je přitom velmi drahý.
Autor: AvtoVAZ
A ačkoli Lada rozhodně nebyla v závodním seriálu neúspěšná, na konci loňské sezóny se z něj stáhla. Firma se prý chce více soustředit na domácí sportovní aktivity.
Autor: AvtoVAZ
Její tři jezdci (Tarquini, Valente a Catsburg) dokázali v loňské sezóně získat pro Ladu Vesta i několik vítězství.
Autor: AvtoVAZ
S Ladou Vesta se ruská automobilka v rámci zlepšování image účastnila i mezinárodního seriálu WTCC - tedy závodů cestovních vozů.
Autor: AvtoVAZ
Lada Vesta je jedním z modelů, které Lada nabízí i na „západních“ trzích. Oficiálně se například prodává v Německu, cenovka tam ale začíná na 12 490 eurech a je tedy mnohem dražší, než třeba základní Dacia Logan kombi (8 000 eur) nebo SUV Duster (10 690 eur)
Autor: AvtoVAZ
Ačkoli Lada patří do aliance Renault-Nissan, Vesta nevyužívá aliančních dílů a je to model kompletně zkonstruovaný v Togliati.
Autor: AvtoVAZ
Z hlediska základní ceny přitom Lada Vesta není kdovíjak levný automobil, cenovka začíná na hodnotě 515 900 rublů, tedy necelých 230 000 korun.
Autor: AvtoVAZ
Opravdu moderním modelem v nabídce ruské automobilky AvtoVAZ je Lada Vesta. Líbivý sedan přišel na trh v roce 2015 a už se šplhá mezi nejprodávanější auta na ruském trhu.
Autor: AvtoVAZ
Cena Lady Priora začíná na 389 900 rublech, tedy asi 173 000 korunách. I díky tomu je na trhu vcelku populární, byť v poslední době ztrácí ve prospěch modernějších modelů.
Autor: AvtoVAZ
Priora je další klasický sedan v nabídce Lady. Vyrábí se od roku 2007 a patří k velmi populárním modelům.
Autor: AvtoVAZ
Lada Largus patří k dražším modelům v nabídce, základní cena je 519 900 rublů, tedy asi 230 000 korun. Základní Dacii Logan MCV druhé generace přitom v Česku koupíte výrazně levněji, už za 189 900 korun.
Autor: AvtoVAZ
Lada Largus se narozdíl od původního Loganu nabízí i v oplastované zvýšené verzi Cross a k dispozici jsou také užitková provedení.
Autor: AvtoVAZ
Lada Largus je kombi, které je v nabídce ruské značky od roku 2012. Znalci v něm poznají Daciu Logan MCV, tedy kombi verzi Loganu první generace.
Autor: AvtoVAZ
Lada Kalina se prodává jako hatchback a kombi a také v oplastované verzi Cross. Ačkoli je to nejmenší Lada, s cenou od 429 000 rublů (asi 190 000 korun) je dražší než sedany Granta a Priora
Autor: AvtoVAZ
Malý model Lada Kalina je ve výrobě od roku 2004 a je to po modelu 4x4 druhý nejstarší vůz v nabídce značky. Od svého uvedení na trh prošel několika modernizacemi.
Autor: AvtoVAZ
Nejlevnější Lada Granta stojí v Rusku 374 200 rublů, v přepočtu tedy asi 165 000 korun.
Autor: AvtoVAZ
Lada Granta je sedan a liftback, který je v nabídce ruské značky od roku 2011. Díky příznivým cenám je to dlouhodobě jeden z nejprodávanějších vozů na ruském trhu.
Autor: AvtoVAZ
A i prodloužené provedení Lady 4x4 se dá koupit ve stylovější a moderněji vypadající verzi Urban. Stále je to ale ten původní legendární vůz.
Autor: AvtoVAZ
Lada 4x4 existuje také v provedení s pěti dveřmi a prodlouženou kabinou.
Autor: AvtoVAZ
Krom klasického provedení, které klade důraz na terénní schopnosti existuje i „civilnější“ verze Urban, která staví na módě vozů SUV.
Autor: AvtoVAZ
Lada 4x4, dříve známá jako Niva, je legendou v nabídce ruské automobilky. Letos slaví 40 let od svého uvedení na trh. Prodává se v několika verzích.
Autor: AvtoVAZ
Lada Niva V2131.
Autor: Wikimedia - Andshel