Diskuse k článku

Elektrická Škoda Citigo zůstává jednoduchým městským vozem

Škoda Citigo v elektrickém provedení naplno odstartovala kapitolu elektromobility u mladoboleslavské automobilky. Malý model bude nově nabízen výhradně jako elektromobil, z praktického hlediska se ale změnil jen málo. V podstatě zájemce omezuje jen dojezd, který je ovšem na poměry malých aut velmi zajímavý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 24.5.2019 21:24

A ještě - benzinové Citigo je za cca 200 000. Kdyby to elektrické bylo za 350 000, tak rozdíl 150 000 ke 4285 litrů benzínu po 35 korunách. Kombinovaná spotřeba benzinového Citiga je podle firemních údajů cca 4,4 na sto, ergo těch 4285 litrů by stačilo na cca 97 000 kilometrů jízdy. Teprve pak by elektrické Citigo - tedy za předpokladu, že elektřina by do něj byla úplně zadarmo - začalo majiteli šetřit. Kolik bude brát Citigo elektříny na sto km nebylo zveřejněno, ale miniaturní, leč řekněme snad srovnatelný vozík Smart Fortwo Coupé EQ má spotřebu 12,9 až 20,1 kWh na sto podle způsobu nabíjení - viz https://www.smart.com/cz/cs/index/smart-eq-fortwo-453.html ... na kolik ty kWh přijdou u veřejných nabíječek netuším, ale průměrná cena elektřiny pro domácnosti je v současné době zhruba 4,34 Kč/kWh.

Takže kdyby se nabíjelo jenom doma a vzali bychom 18,0 kWh/100 km (viz odkaz), vyšlo by těch 97 000 kilometrů na 75 776 Kč. Což je polovina ceny benzínu na tutéž vzdálenost.

J. Jurax 24.5.2019 21:43

Dodatek - po řádově cca 200 000 ujetých kilometrech začne elektrické Citigo ve srovnání s benzínovým majiteli šetřit náklady.

Citigo porovnáním kapacity baterie a max. dojezdu by mělo mít spotřebu optimistických 13,8 kWh na sto; reálná bude nejspíš vyšší - viz opět https://www.smart.com/cz/cs/index/smart-eq-fortwo-453.html - a nezapomínejme, že se platí energie odebraná za sítě a v procesu nabíjení se jí něco podle typu nabíjení a nabíječky ztratí, takže do baterie se dostane míň, než se zaplatilo.

Neporovnávám pochopitelně náklady na údržbu - ty by u elektriky mohly být nižší - a neuvažuju životnost baterie, neboť nevím, zda těch 200 000 km a řádově jednotky tisíc nabíjecích cyklů vydrží. Znalejší nechť mne poučí.

Ale je pravda - elektrické Citigo má nulové emise, poněvadž výfuk má v elektrárně ... :-) ... což je z hlediska ovzduší ve velkých městech přece jenom klad. Taky i uhelná elektrárna bude mít na kWh ty emise menší než byť i sofistikovaný spalovací motor, jaderná přímo nulové.


Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Dokumentarista Olga Malířová Špátová. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Lara Fabian | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Kdo létá, ničí planetu. Greta probouzí výčitky v mladé generaci

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Letadla vyšla z módy, zatěžují prý klima. Když měla mladá aktivistka Greta Thunberg mluvit v OSN, do Ameriky radši...