Čtvrtek 20. února 2020svátek má Oldřich 6 °C oblačno Předplatné LN

Diskuse k článku

Elektroauta podle automobilek ohrožují pracovní místa, výroba je totiž jednodušší

Evropský parlament chce ještě výrazněji snižovat emise z dopravy. Automobilky ale varují, že Brusel podceňuje dopady na zaměstnanost. Největším problémem ale zůstává, že elektromobily skoro nikdo nekupuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 18.10.2018 13:21

„Je třeba, zejména na národní úrovni, zohlednit nutné pobídky pro nákup a provoz elektromobilů, včetně například zvýhodněného parkování a provozu ve městech, dobíjecí infrastrukturu nebo přehodnocení stávajících daňových pravidel,“

Nikdo to nechce, je to drahé, užitná hodnota je nižší a nese to ssebou obrovské doprovodné náklady na infrastrukturu a taky nezaměstnanost.

Typické pro EU - napřed silou prosadíme kapitální peachovinu a pak její následky budeme řešit masivním dotováním z daní všech. Evropa je bohatá a jistě na to má.

A okolní svět Evropě poblahopřeje k ekologické uvědomělosti, pousměje se nad podvazováním její ekonomiky a lačně skočí po trzích takto uvolněných.

A. Stiess 17.9.2018 1:52

Noční proud - pro pana Moravce:

- těžko odhadnout, kdy jste (jak říkáte) studoval univerzitu, ale odběrové křivky již dávno nemají dno v nočních hodinách. Přečtěte si něco o tzv. "duck curve".

J. Pluk 16.9.2018 17:37

Automobilky se bojí spíše toho, že přechodem na elektromobily budou následovat evropdké výrobce spotřební elektroniky - přesně tím se totiž stanou masově vyráběné elektromobily. Dosavadní know-how evropských automobilek bude rázem k ničemu - desetiletí jejich zkušeností je založeno na spalovacích motorech - jak přenést výkon, odhlucnit... kdežto vyrobit kvalitní elektromobil není nic svetovorneho jak dokázal Elon Musk který za par let z nuly dal dokupy hned tři modely aut. Na rozdíl od spalovacích aut, kde zavedení nové podvozkové platformy, motorizace a karoserie je investici v úplně jiných řádech.

J. Kotala 16.9.2018 14:15

Slepá ulice.

J. Moravec 16.9.2018 14:28

Spalovakum vjezd zakazan.

J. Kotala 16.9.2018 18:23

Při srážce se stává EV v podstatě krematoriem. Děsivý svařovací zkrat vás upeče jako biftek. Váha baterií z vás udělá rajský protlak. Crash testy radši ani nedělají.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 13:07

Eletromobilita má ještě jeden další rozměr o kterém se nemluví, stát na palivu do aut vybírá desítky miliard Kč na spotřební dani. Co udělají hamižní politici a jejich draze placení úředníci, když jim budou chybět miliardy na rozhazování z nevybraných daní z benzínu a nafty?

J. Moravec 16.9.2018 13:14

Miliardy za ropu, ktere mizi kdovi kde do sveta zustanou tady. Protoci se mnohonasobne v ekonomice a stat vybere dane. A my se budeme mit take dobre. Ted odtekaji a my tu ropu spalime a jeste se otravime.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 13:38

Pane Moravče, většinu peněz za ropné produkty v ČR odevzdáme našemu státu, nikoliv ropným šejkům.

J. Moravec 16.9.2018 13:58

A ty megalomanske projekty v pousti financuji z prodeje fiku...

Sejkove vlastni znacnou cast akcii mezinarodnich firem. Ty petrodolary ktere proudi sejkum a rusum predstavuji znacnou cast HDP kazde zeme.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 21:17

Pane Moravče, máte bezesporu pravdu, ovšem náš nenažraný stát při ceně benzínu 32 Kč/l kasíruje daň 18 Kč. To je více než 50%.

A. Stiess 17.9.2018 1:45

Kdesi níže píšete, že jste studoval univerzitu - ale pletete si cenu ropy a spotřební daň. Spotřebitel-řidič platí u benzinky z každého litru přes 60% jako daň státu - to NIKAM neodtéká.

J. Jurax 18.10.2018 13:23

Nezůstanou.

J. Jurax 18.10.2018 13:23

Zdaní elektřinu.

V. Kowalsky 16.9.2018 9:08

Asi mi chybí představivost. Situace: 20:00h večer. 10 milionů aut se napojí na rozvodnou síť, je hezky, sluníčko už není, nefouká, a najednou je zde odběr 500 GW nebo více. Prakticky nárazově, pro rozvodnou síť to znamená výpadky, nestabilitu. Jaderky jsme zrušili, tepelné jsou na ústupu a i kdyby, nedokážou rychlý náběh. Tohle chceme ?

J. Moravec 16.9.2018 9:37

Kazdy vecer zapne kazda hospodyne sporak a vari jidlo. Takove zatizeni da siti mnohem vice zabrat. A blikaji vam svetelka? Prdlajz. Kdyz se rozjizdi nejaka fabrika, to je hukot ale sit to zvlada. Kde berete 500GW? Normalni EV bere pri nabijeni doma 3-4kW. 1 milion aut je 4 miliony kW nebo 4GW. A neni to soucasne. Prumerny najezd jednoho auta je 30km/den. To nabijete za 2 h doma ze zasuvky, nebo za 5-10 minut na rychlonabijecce. Na vyrobu 1 litru benzinu/nafty je potreba pres 1kWh elektriny.

J. Jurax 16.9.2018 10:20

Nojo, a když k těm hospodyním přibudou ještě elektroauta ... naštěstí některé vaří na plynu ...

No a 4 GW při řekněme dvouhodinovém nabíjení je 8 GWh navíc. Denně. Ročně cca 2 920 GWh. Temelín vyrobí ročně 13 914 GWh. Takže cca čtvrtina Temelína na milión elektroaut. V průměru, když každé se poposune denně o těch 30 km.

J. Moravec 16.9.2018 10:26

Export je mnohem vyssi. Elektriny je dostatek. Nejedna se o spotrebu navic. Nespotrebuje se ropa. V rafineriich se cast elektriny usetri pri ne-vyrobe benzinu. Vite kolik energie spotrebuje namorni tanker na ropu? Jsou to nejvetsi znecistovatele ovzdusi.

J. Jurax 16.9.2018 10:46

Ehm ... když se někam exportuje, tak to zase tam někde nemají. A když se zelektromobilují, tak nebudou mít tuplem. Prostě tu energii, co se dnes vyrobí v miliónech spalovacích motorů aut, budete muset vyrobit v elektrárnách. Víceméně jakýchkoliv. A dodávat přesně v době, kdy se to jedno každé auto bude nabíjet, tedy nejspíš v noci. A to soláry moc nepomůžou.

A spotřeba tankeru je proti spotřebě energie v autech naprosto bagatelní stejně jako energie ušetřená při nevýrobě benzínu.

Ještě Vám poradím - ušetří se taky energie potřebná k čerpání paliva z podzemní nádrže do nádrží aut u pump ... :-)

J. Moravec 16.9.2018 11:05

Ty tankery jsem uvedl z jineho duvodu. Mnoho odpurcu elektromobility rikaji, ze zaoceanske lode znecistuji ovzdusi vic nez spalovaci motory v autech a tudiz je hloupost zacit u aut. Ja proto beru ten argument a rikam, bez spalovaku nemusi tech tankeru tolik jezdit.

J. Moravec 16.9.2018 11:12

V US rafineriich se v r. 2017 spotrebovalo 48GWh elektriny. Plus dalsi ostatni energie jako para atd.

J. Jurax 16.9.2018 11:16

Ano. A kolik energie spotřebují při provozu všechna auta v USA?

Zjistěte si a porovnejte čísla. Třeba Vás něco napadne.

J. Moravec 16.9.2018 11:24

48GWh by EV ujelo vic nez 250 milionu km.

J. Jurax 16.9.2018 11:36

No, při počtu aut v USA by si za to každé ročně ujelo odhadem plus mínus autobus nanejvýš pět kilometrů. S tím si moc nezajezdíte.

Mimoto 48 GWh je cca pouhá zhruba třísetina roční výroby Temelína. Na poměry USA pakatel ...

J. Moravec 16.9.2018 12:07

Aspon jse se presvedcil, ze elektromobilita nezatizi site k prasknuti. Nebude to nic zasadniho.

J. Jurax 16.9.2018 12:12

Když ta auta ujedou pět km ročně, pak jistě.

Asi jste si pozorně nepřečetl, co píšu ... :-)

J. Moravec 16.9.2018 12:22

Ale precetl. Presto to nebude nic zasadniho. Vetsina EV se nabiji v noci kdyz nikdo elektrinu nechce. Jsou odborne studie od odborniku na site a vse ok. A nejspis bude v budoucnu uplne jiny tarifni model smart grid. Chytra sit rekne EV, kdy je elektrina vyhodna a kdy ne. Nekdo musi nabit za kazdou cenu a jiny jen kdyz je levno. Tech 30km v prumeru co kazde auto najezdi denne je uplny peanuts. Za 1-2 h mate nabito.

J. Cervenka 16.9.2018 4:40

dnes jsem jel Tesla-3 electromobilem. Pohadka. Ticho, zrycheni jako raketou, ovladani vsecho na obrazovce na dashboard prstem, automaticke DPS, dojezd na nabiti pres 500Km... atd at. Zacal jsem verit v budoucnost?

V. Kowalsky 16.9.2018 8:27

Tak svezení je to určitě luxusní. Ovšem jednou na nabíječku bute muset. A protože před vám už jsou jiné dva emobily, můžete vybalit stan, plynový vařič ... v létě. V zimě si postavíte iglů, času na to bude dost.

T. Beran 16.9.2018 8:35

Ano, ale to jsou obvykle porodni bolesti, ktere casem prejdou.


Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Jak se falšuje maso. Šunku bez „éček“ by nikdo nekoupil, říká odborník

Maso se nejčastěji prodává ve vakuově balených plastových obalech na miskách z... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Podvody s potravinami jsou staré jako lidstvo samo. Jen se postupně změnily metody. „Za záměnu hovězího masa za koňské...

Premium

Karlův most je jen most, stěžují si turisté. Kritika nešetří ani další památky

Karlův most v Praze | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Do Česka loni přijel rekordní počet turistů. Památky si u nich leckdy vysloužily i bizarní recenze na internetu,...