Neděle 5. dubna 2020svátek má Miroslava 15 °C jasno Předplatné LN

Diskuse k článku

Elektroauta podle automobilek ohrožují pracovní místa, výroba je totiž jednodušší

Evropský parlament chce ještě výrazněji snižovat emise z dopravy. Automobilky ale varují, že Brusel podceňuje dopady na zaměstnanost. Největším problémem ale zůstává, že elektromobily skoro nikdo nekupuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 18.10.2018 13:23

Nezůstanou.

J. Jurax 18.10.2018 13:23

Zdaní elektřinu.

J. Jurax 18.10.2018 13:21

„Je třeba, zejména na národní úrovni, zohlednit nutné pobídky pro nákup a provoz elektromobilů, včetně například zvýhodněného parkování a provozu ve městech, dobíjecí infrastrukturu nebo přehodnocení stávajících daňových pravidel,“

Nikdo to nechce, je to drahé, užitná hodnota je nižší a nese to ssebou obrovské doprovodné náklady na infrastrukturu a taky nezaměstnanost.

Typické pro EU - napřed silou prosadíme kapitální peachovinu a pak její následky budeme řešit masivním dotováním z daní všech. Evropa je bohatá a jistě na to má.

A okolní svět Evropě poblahopřeje k ekologické uvědomělosti, pousměje se nad podvazováním její ekonomiky a lačně skočí po trzích takto uvolněných.

Zdeněk Pavliš 19.9.2018 23:13

Pane Stiessi, žádal jste příklad firmy, kde robotizace není vhodná. Vzhledem k charakteru výroby v naší firmě v dohledné době robotizace nemá význam. Podle toho co píšete je zřejmé, že o problematice organizace práce ve středně velké firmě vůbec nic nevíte.

A. Stiess 18.9.2018 23:56

Nějak se vám v té odpovědi ztratili ti roboti. Schválně nepíšu ztratily ty roboty. CNC stroje nemají s robotizací nic společného - slyšel už jste o AI, třeba o robotizaci účetních operací, bezpilotní doprava (nejen Muskova auta), ale metro bez strojvůdců už jezdí v řadě měst, ... atd - je řada oblastí, kde je robotizována "lidská inteligence", kognitivní roboti, diagnostičtí roboti a to nejen v průmyslu, ale i v medicině. Jinak se pohybuji v ICT, hodně dlouho.

Zdeněk Pavliš 18.9.2018 0:07

Produkce elektřiny z fotovoltaiky za rok 2017 v rámci ČR je "celých" 2,2%.

Zdeněk Pavliš 17.9.2018 22:05

Vážený pane Stiessi, mohu Vám nabídnout příklad z firmy jejíž jsem padesátiprocentním majitelem. Naše firma je úspěšný výrobce požární techniky, máme stovky různých produktů, některé vyrábíme vyloženě na objednávku, některé dle předpokladu objednávek na sklad. 95% strojírenské produkce realizujeme na CNC strojích. Za nákup strojů zodpovídám já osobně, v tomto ohledu mám celkem přehled, stroje si nepletu. V zahraničí prodáváme 50% naší produkce. Rád bych věděl v jakém oboru pracujete Vy.

A. Stiess 17.9.2018 1:52

Noční proud - pro pana Moravce:

- těžko odhadnout, kdy jste (jak říkáte) studoval univerzitu, ale odběrové křivky již dávno nemají dno v nočních hodinách. Přečtěte si něco o tzv. "duck curve".

A. Stiess 17.9.2018 1:45

Kdesi níže píšete, že jste studoval univerzitu - ale pletete si cenu ropy a spotřební daň. Spotřebitel-řidič platí u benzinky z každého litru přes 60% jako daň státu - to NIKAM neodtéká.

A. Stiess 17.9.2018 1:33

A nějaký příklad by nebyl. Zřejmě si pletete robota se svařovacím automatem, nebo NC strojem.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 21:17

Pane Moravče, máte bezesporu pravdu, ovšem náš nenažraný stát při ceně benzínu 32 Kč/l kasíruje daň 18 Kč. To je více než 50%.

J. Kotala 16.9.2018 18:23

Při srážce se stává EV v podstatě krematoriem. Děsivý svařovací zkrat vás upeče jako biftek. Váha baterií z vás udělá rajský protlak. Crash testy radši ani nedělají.

J. Pluk 16.9.2018 17:37

Automobilky se bojí spíše toho, že přechodem na elektromobily budou následovat evropdké výrobce spotřební elektroniky - přesně tím se totiž stanou masově vyráběné elektromobily. Dosavadní know-how evropských automobilek bude rázem k ničemu - desetiletí jejich zkušeností je založeno na spalovacích motorech - jak přenést výkon, odhlucnit... kdežto vyrobit kvalitní elektromobil není nic svetovorneho jak dokázal Elon Musk který za par let z nuly dal dokupy hned tři modely aut. Na rozdíl od spalovacích aut, kde zavedení nové podvozkové platformy, motorizace a karoserie je investici v úplně jiných řádech.

J. Moravec 16.9.2018 14:28

Spalovakum vjezd zakazan.

J. Kotala 16.9.2018 14:15

Slepá ulice.

J. Moravec 16.9.2018 14:05

Ropne destilaty budou vzdy potrebne i bez spalovaku. Jen davam priklad ze i zpracovani ropy vyzaduje znacnou spotrebu elektriny. Tu elektrinu je vyhodnejsi nacpat do baterek a jezdit elektricky, nez oklikou pres benzin. Kdyz auto spotrebuje 6 l benzinu na 100 km, tak jen s tou elektrinou spotrebovanou pro vyrobu 6 l benzinu ujedete s EV nekolik desitek km.

J. Moravec 16.9.2018 13:58

A ty megalomanske projekty v pousti financuji z prodeje fiku...

Sejkove vlastni znacnou cast akcii mezinarodnich firem. Ty petrodolary ktere proudi sejkum a rusum predstavuji znacnou cast HDP kazde zeme.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 13:38

Pane Moravče, většinu peněz za ropné produkty v ČR odevzdáme našemu státu, nikoliv ropným šejkům.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 13:35

Pane Stiessi, zavádění robotizace je vhodné ve firmě, která má najetý produkt, který vyrábí ve velkých sériích. Ve firmě, která má velký počet různých produktů, které střídá podle konkrétních objednávek, je robotizace spíše nevhodná.

J. Moravec 16.9.2018 13:29

Muzete prosim upresnit co mam obhajit? Nejak se ztracim.

J. Moravec 16.9.2018 13:14

Miliardy za ropu, ktere mizi kdovi kde do sveta zustanou tady. Protoci se mnohonasobne v ekonomice a stat vybere dane. A my se budeme mit take dobre. Ted odtekaji a my tu ropu spalime a jeste se otravime.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 13:07

Eletromobilita má ještě jeden další rozměr o kterém se nemluví, stát na palivu do aut vybírá desítky miliard Kč na spotřební dani. Co udělají hamižní politici a jejich draze placení úředníci, když jim budou chybět miliardy na rozhazování z nevybraných daní z benzínu a nafty?

J. Moravec 16.9.2018 12:54

Bez postupneho rozsirovani vyroby a prodeje EV nas Cina prepadne a znici. Dopadlo by to jako s Trabantem a Wartburgem v DDR. Do urcite doby kralovaly trhu. A ze dne na den byly KO. Cina neskutecne rozjizdi elektromobilitu.

J. Jurax 16.9.2018 12:28

Blahopřeju.

A co ten argument? :-)

J. Moravec 16.9.2018 12:25

...dokoncil a docela dobre. I uspesne uplatnil v praci.

A vitam kazdeho vzdelaneho cloveka. A kdyz je elektromobilista, tak jsem uplne stastny.

J. Jurax 16.9.2018 12:24

Opakuju - pak je na místě podporovat výzkum a vývoj, nikoliv ideologicky a politicky prosazované nasazování dosud nekonkurenceschopné silniční elektromobility.

J. Moravec 16.9.2018 12:22

Ale precetl. Presto to nebude nic zasadniho. Vetsina EV se nabiji v noci kdyz nikdo elektrinu nechce. Jsou odborne studie od odborniku na site a vse ok. A nejspis bude v budoucnu uplne jiny tarifni model smart grid. Chytra sit rekne EV, kdy je elektrina vyhodna a kdy ne. Nekdo musi nabit za kazdou cenu a jiny jen kdyz je levno. Tech 30km v prumeru co kazde auto najezdi denne je uplny peanuts. Za 1-2 h mate nabito.

J. Jurax 16.9.2018 12:20

Při vší úctě - co jste tam studoval a dokončil jste ji vůbec? ... :-)

A jak se vyrovnáte s argumentem uvedeným v reakci, na kterou reagujete upozorněním, že jste vzdělanec? To je dneska kdekdo ... dokonce i já ... :-)

J. Moravec 16.9.2018 12:16

Jsme v tlaku z Ciny. Tam je elektromobilita statni cil. Cinane chteji prevzit nadvladu nad automobilovym prumyslem na celem svete. S elektromobily se jim to muze podarit. Kdo ted zaspi, bude porazen. Viz Nokia, Kodak, vyrobci parnich lokomotiv a dalsi priklady. LCD TV, ...

J. Jurax 16.9.2018 12:12

Když ta auta ujedou pět km ročně, pak jistě.

Asi jste si pozorně nepřečetl, co píšu ... :-)


Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Španělští zdravotníci přiváží jednu z madridských seniorek do hotelu, ve kterém... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...