Neděle 29. března 2020svátek má Taťána 3 °C dešťové přeháňky Předplatné LN

Diskuse k článku

Elektroauta podle automobilek ohrožují pracovní místa, výroba je totiž jednodušší

Evropský parlament chce ještě výrazněji snižovat emise z dopravy. Automobilky ale varují, že Brusel podceňuje dopady na zaměstnanost. Největším problémem ale zůstává, že elektromobily skoro nikdo nekupuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kowalsky 16.9.2018 8:50

Jasně. Až přejdou a cena bude normální, rád si to koupím. Zatím jen dotace, problémy, ztráta času v řádu hodin a více.

Manažer za 4 hodiny zvládne vyřídit jednání, nakoupit a jede domů ... takhle trčí na nabíječce a maximálně čučí na FB.

J. Jurax 16.9.2018 10:31

Jistě. Možná ... takže bych to neprotlačoval politickou silou podšprajcovanou zcestnou ideologií a podporoval výzkum a vývoj místo podpory prodeje dosud nedokonalých a drahých elektromobilů.

T. Beran 16.9.2018 1:11

Ohrožení pracovních míst u nás při necelé 3% nezaměstnanosti je naprosto nezbytným stimulem pro nadechnutí nedostatkem lidí přiškrcených firem - to zaprvé. A lidi chybí v celé EU, takže toto není hrozba. Zadruhé prostě nelze usnout na vavřínech a vyrábět dál už jen dosud vyvinuté vozy. Zatřetí je elektromobil zjevně trendem a současná auta na elektřinu představují vývojový mezistupeň k autům, která se jednou budou dobíjet sama a pouze solární energií. A začtvrté spíláme ekologické lobby, ale v konečném důsledku mají ekologové vedle svého ušlechtilého zájmu o předání Země dalším generacím v pořádku na svědomí i to, že zpřísňování ekologických kritérií vede k dalšímu výzkumu a následně ke zdražování produktů, a tím pádem k většímu výběru sekundárních/skrytých daní - to rozhazovačné vlády přirozeně také zajímá. Shrnuto, elektroauta podle mě žádné nebezpečí nepředstavují a těším se na Teslu SUV nebo MB GL v elektroverzi. :-)

A. Stiess 16.9.2018 1:37

Trochu pletete hruštičky a jablíčka. Lidi chybí ve špatně placených profesích - což auto-průmysl opravdu není.

Na druhou stranu článek je typickou lobby akcí autovýrobců. Daleko horší dopad na zaměstnanost bude mít pokračující robotizace výroby.

T. Beran 16.9.2018 2:32

Odkud jste přiletěl, že nevíte o katastrofálním nedostatku lidí prakticky ve všech pracovních pozicích, počínaje uklízečkou a předsedou vlády konče?

V. Kowalsky 16.9.2018 8:58

Momentálním. Všeho dočasu. A tohle je otázka času.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 13:35

Pane Stiessi, zavádění robotizace je vhodné ve firmě, která má najetý produkt, který vyrábí ve velkých sériích. Ve firmě, která má velký počet různých produktů, které střídá podle konkrétních objednávek, je robotizace spíše nevhodná.

A. Stiess 17.9.2018 1:33

A nějaký příklad by nebyl. Zřejmě si pletete robota se svařovacím automatem, nebo NC strojem.

Zdeněk Pavliš 17.9.2018 22:05

Vážený pane Stiessi, mohu Vám nabídnout příklad z firmy jejíž jsem padesátiprocentním majitelem. Naše firma je úspěšný výrobce požární techniky, máme stovky různých produktů, některé vyrábíme vyloženě na objednávku, některé dle předpokladu objednávek na sklad. 95% strojírenské produkce realizujeme na CNC strojích. Za nákup strojů zodpovídám já osobně, v tomto ohledu mám celkem přehled, stroje si nepletu. V zahraničí prodáváme 50% naší produkce. Rád bych věděl v jakém oboru pracujete Vy.

A. Stiess 18.9.2018 23:56

Nějak se vám v té odpovědi ztratili ti roboti. Schválně nepíšu ztratily ty roboty. CNC stroje nemají s robotizací nic společného - slyšel už jste o AI, třeba o robotizaci účetních operací, bezpilotní doprava (nejen Muskova auta), ale metro bez strojvůdců už jezdí v řadě měst, ... atd - je řada oblastí, kde je robotizována "lidská inteligence", kognitivní roboti, diagnostičtí roboti a to nejen v průmyslu, ale i v medicině. Jinak se pohybuji v ICT, hodně dlouho.

Zdeněk Pavliš 19.9.2018 23:13

Pane Stiessi, žádal jste příklad firmy, kde robotizace není vhodná. Vzhledem k charakteru výroby v naší firmě v dohledné době robotizace nemá význam. Podle toho co píšete je zřejmé, že o problematice organizace práce ve středně velké firmě vůbec nic nevíte.

V. Kowalsky 16.9.2018 8:56

Nyní jsou to 3%, za dva roky může být vše zcela jinak. e-auto je trendem protlačovaným, dotovaným, lithium do baterií není a co je bude dražší = závislost na Asii. To vám nevadí ? Dobíjení pouze na solár - co když nebude foukat a bude pod mrakem ? A navíc, kde mají nabíjet lidé z bytovek ?

J. Jurax 16.9.2018 10:48

Ehm - " ... současná auta na elektřinu představují vývojový mezistupeň k autům, která se jednou budou dobíjet sama a pouze solární energií.".

J. Jurax 16.9.2018 10:56

Ehm - " ... současná auta na elektřinu představují vývojový mezistupeň k autům, která se jednou budou dobíjet sama a pouze solární energií.".

Zjistěte si, kolik kW můžete získat z jednoho m2 soláru, resp. kolik sluneční energie dopadá na jeden m2. Kam byste potřebnou plochu na to auto dal? Tohle je řešitelné pouze separé solární nabíječkou ... nebo stát při slunečném počasí celý den někde na sluníčku a pak si večer dojet do trafiky pro cigára, pokud není dál než půl kilometru ... bude-li zataženo, pak pěšky ... :-)

J. Jurax 16.9.2018 11:13

Inu, ta tři procenta potěší ... ale před dobou nedlouhou to bylo dvakrát třikrát víc a ta tři procenta tu nejsou nafurt.

J. Moravec 16.9.2018 11:29

Kdyz ty miliardy za ropu nepujdou sejkum, ale zustanou tady, tak budeme stavet mrakodrapy jako v Dubaji a lyzarske sjezdovky v nakupnich centrech. Doma v CR, Evrope atd.

J. Jurax 16.9.2018 11:46

Tak ty miliardy půjdou na výrobu elektřiny pro elektroauta. Nic není zadarmo, ani energie. Dokonce ani ta solární ne, když se musí dotovat ... :-)

Mrakodrapy nebudou ... :-)

Zákon zachování energie neožulíte - machroval jste tu s matematikou, tak co jste měl z fyziky?

J. Moravec 16.9.2018 12:10

Studoval jsem technickou univerzitu. Fyzika byl vedlejsi predmet. Presto me na svestkach nenachytate. Na cestine asi ano, ale to me tolik netrapi :-))

J. Jurax 16.9.2018 12:20

Při vší úctě - co jste tam studoval a dokončil jste ji vůbec? ... :-)

A jak se vyrovnáte s argumentem uvedeným v reakci, na kterou reagujete upozorněním, že jste vzdělanec? To je dneska kdekdo ... dokonce i já ... :-)

J. Moravec 16.9.2018 12:25

...dokoncil a docela dobre. I uspesne uplatnil v praci.

A vitam kazdeho vzdelaneho cloveka. A kdyz je elektromobilista, tak jsem uplne stastny.

J. Jurax 16.9.2018 12:28

Blahopřeju.

A co ten argument? :-)

J. Moravec 16.9.2018 13:29

Muzete prosim upresnit co mam obhajit? Nejak se ztracim.

Zdeněk Pavliš 15.9.2018 23:09

Zelené mozky nevědí, že v Evropě se elektřina z větší části vyrábí spalováním uhlí,tedy na nabíjení elektroaut, bude potřeba spálit více uhlí. Na odsíření parní elektrárny je potřeba vápenec, pro nabití elektroat bude potřeba vykutat další kopec.

V. Kowalsky 16.9.2018 8:57

Nenene - to se jim nesmí připomínat :-)

J. Moravec 16.9.2018 9:43

Spalovani ropy se zase nesmi pripominat vam. Oxidy dusiku, uhlovodiky vsech druhu, dioxiny, mikroprach,... To vse leze z vyfuku ve meste vsem do plic. Z elektrarny jen zlomek a navic mimo mesto. Elektroauta jezdi na tu samou elektrinu jako tramvaje a metro.

J. Jurax 16.9.2018 10:23

Inu, říká se, že elektromobil má výfuk v elektrárně.

J. Moravec 16.9.2018 10:28

Jako tramvaj a metro a vas PC a zarovka. A jsou i FVE, ktere spolu s akumulaci v EV jsou bezva kamaradi.

J. Jurax 16.9.2018 11:00

Jistě. Ale ta elektrauta budou k tomu všemu navíc ... :-)

J. Moravec 16.9.2018 11:07

A spotrebuje se mene ropy. Ta je mnohem horsi. Emise ze spalovaku jsou karcinogeni.

J. Jurax 16.9.2018 11:25

Jistě. Emise z uhelky voní ... ale máte pravdu, elektrárny jsou na tom s emisemi na vyrobenou kWh líp.

Ale ještě mne napadlo - aniž bych chtěl uhýbat - co kamióny a nákladní auta vůbec?


Premium

Většině stačí kapky na kašel a vitaminy, říká primář, který vyléčil koronavirus

Pavel Dlouhý, primář infekčního oddělení Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V Česku se vyléčili první čtyři pacienti z onemocnění COVID–19. Tři se léčili na infekčním oddělení ústecké Masarykovy...

Premium

Kvůli ‚maláčovské revoluci‘ nemáme finanční rezervy, míní exprezident Klaus

Bývalý prezident Václav Klaus. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Česko v karanténě, omezený pohyb lidí, zavřené školy, obchody nebo hotely. A z toho plynoucí kolapsy podniků i celých...

Premium

Chtěli jsme devět dětí, ale pět nám stačí, říká vítězka Peče celá země

Vítězka soutěže Peče celá země Petra Burianová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vyhrála televizní soutěž Peče celá země. Tvrdí, že nerada soutěží, ale trumfla by kdekoho z nás. Jako máma tří dětí si...

Najdete na Lidovky.cz