Čtvrtek 27. února 2020svátek má Alexandr 5 °C občasný déšť se sněhem Předplatné LN

Diskuse k článku

Elektroauta podle automobilek ohrožují pracovní místa, výroba je totiž jednodušší

Evropský parlament chce ještě výrazněji snižovat emise z dopravy. Automobilky ale varují, že Brusel podceňuje dopady na zaměstnanost. Největším problémem ale zůstává, že elektromobily skoro nikdo nekupuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 18.10.2018 13:21

„Je třeba, zejména na národní úrovni, zohlednit nutné pobídky pro nákup a provoz elektromobilů, včetně například zvýhodněného parkování a provozu ve městech, dobíjecí infrastrukturu nebo přehodnocení stávajících daňových pravidel,“

Nikdo to nechce, je to drahé, užitná hodnota je nižší a nese to ssebou obrovské doprovodné náklady na infrastrukturu a taky nezaměstnanost.

Typické pro EU - napřed silou prosadíme kapitální peachovinu a pak její následky budeme řešit masivním dotováním z daní všech. Evropa je bohatá a jistě na to má.

A okolní svět Evropě poblahopřeje k ekologické uvědomělosti, pousměje se nad podvazováním její ekonomiky a lačně skočí po trzích takto uvolněných.

A. Stiess 17.9.2018 1:52

Noční proud - pro pana Moravce:

- těžko odhadnout, kdy jste (jak říkáte) studoval univerzitu, ale odběrové křivky již dávno nemají dno v nočních hodinách. Přečtěte si něco o tzv. "duck curve".

J. Pluk 16.9.2018 17:37

Automobilky se bojí spíše toho, že přechodem na elektromobily budou následovat evropdké výrobce spotřební elektroniky - přesně tím se totiž stanou masově vyráběné elektromobily. Dosavadní know-how evropských automobilek bude rázem k ničemu - desetiletí jejich zkušeností je založeno na spalovacích motorech - jak přenést výkon, odhlucnit... kdežto vyrobit kvalitní elektromobil není nic svetovorneho jak dokázal Elon Musk který za par let z nuly dal dokupy hned tři modely aut. Na rozdíl od spalovacích aut, kde zavedení nové podvozkové platformy, motorizace a karoserie je investici v úplně jiných řádech.

J. Kotala 16.9.2018 14:15

Slepá ulice.

J. Moravec 16.9.2018 14:28

Spalovakum vjezd zakazan.

J. Kotala 16.9.2018 18:23

Při srážce se stává EV v podstatě krematoriem. Děsivý svařovací zkrat vás upeče jako biftek. Váha baterií z vás udělá rajský protlak. Crash testy radši ani nedělají.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 13:07

Eletromobilita má ještě jeden další rozměr o kterém se nemluví, stát na palivu do aut vybírá desítky miliard Kč na spotřební dani. Co udělají hamižní politici a jejich draze placení úředníci, když jim budou chybět miliardy na rozhazování z nevybraných daní z benzínu a nafty?

J. Moravec 16.9.2018 13:14

Miliardy za ropu, ktere mizi kdovi kde do sveta zustanou tady. Protoci se mnohonasobne v ekonomice a stat vybere dane. A my se budeme mit take dobre. Ted odtekaji a my tu ropu spalime a jeste se otravime.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 13:38

Pane Moravče, většinu peněz za ropné produkty v ČR odevzdáme našemu státu, nikoliv ropným šejkům.

J. Moravec 16.9.2018 13:58

A ty megalomanske projekty v pousti financuji z prodeje fiku...

Sejkove vlastni znacnou cast akcii mezinarodnich firem. Ty petrodolary ktere proudi sejkum a rusum predstavuji znacnou cast HDP kazde zeme.

Zdeněk Pavliš 16.9.2018 21:17

Pane Moravče, máte bezesporu pravdu, ovšem náš nenažraný stát při ceně benzínu 32 Kč/l kasíruje daň 18 Kč. To je více než 50%.

A. Stiess 17.9.2018 1:45

Kdesi níže píšete, že jste studoval univerzitu - ale pletete si cenu ropy a spotřební daň. Spotřebitel-řidič platí u benzinky z každého litru přes 60% jako daň státu - to NIKAM neodtéká.

J. Jurax 18.10.2018 13:23

Nezůstanou.

J. Jurax 18.10.2018 13:23

Zdaní elektřinu.

V. Kowalsky 16.9.2018 9:08

Asi mi chybí představivost. Situace: 20:00h večer. 10 milionů aut se napojí na rozvodnou síť, je hezky, sluníčko už není, nefouká, a najednou je zde odběr 500 GW nebo více. Prakticky nárazově, pro rozvodnou síť to znamená výpadky, nestabilitu. Jaderky jsme zrušili, tepelné jsou na ústupu a i kdyby, nedokážou rychlý náběh. Tohle chceme ?

J. Moravec 16.9.2018 9:37

Kazdy vecer zapne kazda hospodyne sporak a vari jidlo. Takove zatizeni da siti mnohem vice zabrat. A blikaji vam svetelka? Prdlajz. Kdyz se rozjizdi nejaka fabrika, to je hukot ale sit to zvlada. Kde berete 500GW? Normalni EV bere pri nabijeni doma 3-4kW. 1 milion aut je 4 miliony kW nebo 4GW. A neni to soucasne. Prumerny najezd jednoho auta je 30km/den. To nabijete za 2 h doma ze zasuvky, nebo za 5-10 minut na rychlonabijecce. Na vyrobu 1 litru benzinu/nafty je potreba pres 1kWh elektriny.

J. Jurax 16.9.2018 10:20

Nojo, a když k těm hospodyním přibudou ještě elektroauta ... naštěstí některé vaří na plynu ...

No a 4 GW při řekněme dvouhodinovém nabíjení je 8 GWh navíc. Denně. Ročně cca 2 920 GWh. Temelín vyrobí ročně 13 914 GWh. Takže cca čtvrtina Temelína na milión elektroaut. V průměru, když každé se poposune denně o těch 30 km.

J. Moravec 16.9.2018 10:26

Export je mnohem vyssi. Elektriny je dostatek. Nejedna se o spotrebu navic. Nespotrebuje se ropa. V rafineriich se cast elektriny usetri pri ne-vyrobe benzinu. Vite kolik energie spotrebuje namorni tanker na ropu? Jsou to nejvetsi znecistovatele ovzdusi.

J. Jurax 16.9.2018 10:46

Ehm ... když se někam exportuje, tak to zase tam někde nemají. A když se zelektromobilují, tak nebudou mít tuplem. Prostě tu energii, co se dnes vyrobí v miliónech spalovacích motorů aut, budete muset vyrobit v elektrárnách. Víceméně jakýchkoliv. A dodávat přesně v době, kdy se to jedno každé auto bude nabíjet, tedy nejspíš v noci. A to soláry moc nepomůžou.

A spotřeba tankeru je proti spotřebě energie v autech naprosto bagatelní stejně jako energie ušetřená při nevýrobě benzínu.

Ještě Vám poradím - ušetří se taky energie potřebná k čerpání paliva z podzemní nádrže do nádrží aut u pump ... :-)

J. Moravec 16.9.2018 11:05

Ty tankery jsem uvedl z jineho duvodu. Mnoho odpurcu elektromobility rikaji, ze zaoceanske lode znecistuji ovzdusi vic nez spalovaci motory v autech a tudiz je hloupost zacit u aut. Ja proto beru ten argument a rikam, bez spalovaku nemusi tech tankeru tolik jezdit.

J. Moravec 16.9.2018 11:12

V US rafineriich se v r. 2017 spotrebovalo 48GWh elektriny. Plus dalsi ostatni energie jako para atd.

J. Jurax 16.9.2018 11:16

Ano. A kolik energie spotřebují při provozu všechna auta v USA?

Zjistěte si a porovnejte čísla. Třeba Vás něco napadne.

J. Moravec 16.9.2018 11:24

48GWh by EV ujelo vic nez 250 milionu km.

J. Jurax 16.9.2018 11:36

No, při počtu aut v USA by si za to každé ročně ujelo odhadem plus mínus autobus nanejvýš pět kilometrů. S tím si moc nezajezdíte.

Mimoto 48 GWh je cca pouhá zhruba třísetina roční výroby Temelína. Na poměry USA pakatel ...

J. Moravec 16.9.2018 12:07

Aspon jse se presvedcil, ze elektromobilita nezatizi site k prasknuti. Nebude to nic zasadniho.

J. Jurax 16.9.2018 12:12

Když ta auta ujedou pět km ročně, pak jistě.

Asi jste si pozorně nepřečetl, co píšu ... :-)

J. Moravec 16.9.2018 12:22

Ale precetl. Presto to nebude nic zasadniho. Vetsina EV se nabiji v noci kdyz nikdo elektrinu nechce. Jsou odborne studie od odborniku na site a vse ok. A nejspis bude v budoucnu uplne jiny tarifni model smart grid. Chytra sit rekne EV, kdy je elektrina vyhodna a kdy ne. Nekdo musi nabit za kazdou cenu a jiny jen kdyz je levno. Tech 30km v prumeru co kazde auto najezdi denne je uplny peanuts. Za 1-2 h mate nabito.

J. Cervenka 16.9.2018 4:40

dnes jsem jel Tesla-3 electromobilem. Pohadka. Ticho, zrycheni jako raketou, ovladani vsecho na obrazovce na dashboard prstem, automaticke DPS, dojezd na nabiti pres 500Km... atd at. Zacal jsem verit v budoucnost?

V. Kowalsky 16.9.2018 8:27

Tak svezení je to určitě luxusní. Ovšem jednou na nabíječku bute muset. A protože před vám už jsou jiné dva emobily, můžete vybalit stan, plynový vařič ... v létě. V zimě si postavíte iglů, času na to bude dost.

T. Beran 16.9.2018 8:35

Ano, ale to jsou obvykle porodni bolesti, ktere casem prejdou.


Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Folksam je na trhu od roku 1908 a patří k největším švédským pojišťovnám. Od... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Filip Dolenský, profesionální hráč počítačových her | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...