Diskuse k článku: EY: Podíl dieselů by mohl během příštích tří let klesnout až ke 20 procentům

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 26
  • Poslední: 22.4. 2019 9:12
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Zdeněk Pavliš 21.4.2019 23:56

Pan Moravec tvrdí, že elektromobily vítězí, no nevím, v ČR se jich za minulý rok prodalo pár desítek kusů. Vítězství si představuji jinak.

J. Moravec 22.4.2019 0:17

V CR se prodalo 2018 725 BEV. CR take neni smerodatny trh. Verte, zacatek je pomaly, ale narust bude rychly. Cina ma povinnou kvotu 10% a kazdy rok plus 2%.

V. Kotas 22.4.2019 8:00

BEV - nové náboženství ?

Zdeněk Pavliš 22.4.2019 9:12

Můžete vysvětlit coje to BEV?

J. Moravec 21.4.2019 10:18

V Cine jsou elektromobily uz bezny dopravni prostredek. Jak nejaky starec tvrdi, Cina nas vzor.

V. Kotas 21.4.2019 6:22

Je to " malováno " hezky, jen co je pravda. Ta však je trochu jiná. Zatím jsou ta auta na baterky ( a to doslova ), leda tak dobrá jako nákupní tašky do měst a blízkého okolí. Dokládají to příspěvky pana Pavliše.

J. Moravec 21.4.2019 10:13

Kolik elektromobilu ma Pavlis vyzkousenych? Kolik kilometru najezdi prumerny Cech denne? Elektromobil s dojezdem 300 km na jedno nabiti uplne staci. Za hodinu nabijeni mate dalsich 200 km nabito. Jak casto to vyuzije kazdy Cech? Mam 2 EV a spalovak nepotrebuji.

Zdeněk Pavliš 21.4.2019 23:35

Pane Moravče, já nejsem průměrný Čech, jsem spolumajitel středně velké výrobní společnosti a naše produkty se prodávají po celém světě. Když jede kdokoliv z naší firmy na jednání po Evropě je auto s dojezdem 300 km pro srandu králíkům.

J. Moravec 21.4.2019 23:44

Jenomze prumerny clovek ma uplne jiny jizdni profil. Zrejme je Fabia pro vase ucely take spatna a presto vetsine Cechu uplne staci. Vase argumenty jsou jaksi okrajove. Za par let budou i pro vas EV s dlouhym dojezdem.

Zdeněk Pavliš 20.4.2019 17:17

Ve firemním sektoru se středním a velkým nájezdem km ročně je nafta výhodná. Například v naší firmě budeme během tohoto čtvrtletí měnit dvě vozidla pro obchoďáky. Samozřejmě v naftě. Rovněž pro nás majitele je výhodná nafta třílitr šestiválec.

J. Moravec 20.4.2019 13:04

Elektromobilita vitezi, spalovak jde do muzea. Tesla je nejlepsi.

Zdeněk Pavliš 20.4.2019 17:25

Pane Moravče, právě budu kupovat dva muzeální nafťáky, než koupím nějaké vozidlo na elektřinu budete se muset vy zelení více snažit, snížit ceny na úroveň spalováků, zkrátit dobu tankování na úroveň spalováků a zvýšit dojezd.

J. Moravec 20.4.2019 21:37

Muj elektromobil jezdi za 30 Kc/100km. Do vaseho muzejniho naftaku nalejete behem zivotniho cyklusu pres 500.000 Kc plus vyfuky, vymeny oleju, brzdove oblozeni atd. Nakonec zjistite, ze ten drahy elektromobil je vyhodnejsi. Zkuste se svezt elektromobilem, je to zazitek.

V. Kotas 21.4.2019 6:24

Nějak zapomínáte na uhlíkovou stopu toho vašeho auta a jeho baterií, milej pane.

J. Moravec 21.4.2019 9:58

Nekolik studii vykazuje hole nesmysly. Ropny prumysl se pokousi sirit lzi. Vite ze v baterkach mobilnich telefonu na celem svete je mnohonasobne vic kapacity nez v eautech. 1500 odpovida 1 eauto. V provozu je pres 1 miliardu mobilu a vyrobeno bylo mnohem vic.

d. křikava 21.4.2019 9:00

Nepřejte si, aby se elektromobily moc rozšířily. Co až pak přijedete k dobíjecí stanici a oba stojany budou obsazený. Popojedete padesát kiláků k další? Sotva. Takže tři hoďky pauza - proč ne? Jestli můžete pracovat z laptopu, tak to není problém (v tom případě ovšem nemusíte nikam jezdit vůbec).

J. Moravec 21.4.2019 10:16

S rostoucim poctem EV poroste pocet nabijecich mist. Nabijet se da z kazde domaci zasuvky 230V a 400V.

d. křikava 21.4.2019 15:43

Ano, v Rusku jsem taky viděl šňůry z oken paneláku do aut pod ním (vytápění, elektroauta tam nemají).

Schválně co na to domovní jistič, až si pět lidí pustí rychlonabijení. A co na to 6/0.4 kV trafačka, až si to pustí tři paneláky.

J. Moravec 21.4.2019 22:14

Rychlodobijeni je domena profesionalnich nabijecek pripojenych na vlastni pripojku. Doma ma malokdo jistic 3x75A. Bezne staci 1x10A a auto se behem noci nabije. Takovou zatez muzete klidne v noci pripojit. Sit ma 3 faze a kdyz to bude koordinovane, tak se zatez vsech pripojek rozdeli na 1/3. Rozvoj elektromobility nebude skokovy, ale pozvolny. Kdyz bude rocni podil 10% novych aut EV, tak to bude mene nez 1% z celeho poctu vsech aut. Nejspis v panelaku ani nikdo EV nebude ze zacatku mit. Nastesti zije dost lidi ve vhodnych podminkach a vase problemy nebudou existovat. Soucasne s pribyvanim EV bude pocet pripojek rust a mozna i homos panelacus bude mit v budoucnu sanci jezdit elektromobilem.

Zdeněk Pavliš 21.4.2019 23:17

Ono to auto na baterky většinou stojí o 500 tisíc víc než klasika, no a když potřebujete auto na práci nemůžete koupit něco s mizerným dojezdem.

J. Moravec 21.4.2019 23:36

Kolik lidi potrebuje denni najezd 500 a vic km? Cetl jsem studii nemeckych pojistoven a 75% vsech aut nikdy behem existence nejelo vic nez 300 km/den. Denni najezd je v DE 39 km. V CR mnohem mene. Spousta aut je jen pro kratky prejezd kde se motor ani neohreje a trpi. Emotor je od prvniho metru plne vykonny. Lidi presli take na LCD televize a predtim v to nikdo nedoufal. Nokia nechtela prejit na Smartphone a jak dopadli. Pokrok nejde zastavit.

B. Boy53 20.4.2019 10:51

Naviac najmodernejsie diesle uz dnes splnuju USA kritéria na skodlivin na rok 2023 ( euro 6 rpe2), kym benzinaky este ani riesenie nemaju na redukciu CO2.

B. Boy53 20.4.2019 10:46

Taka malickost unika tym jasnovidcom, ze hlavne CO2 treba, dokonca zákonne redukovat na minimalnu hodnotu. Diesle vsak ziaden CO2 neprodukuju na rozdiel od benzinovych motorov. Takze ako chcu zabezpecit mobilitu?

J. Moravec 20.4.2019 13:03

Vy jste expert na mobilitu. CO2 nevznika u dieselmotoru. Mate nizky prijem kysliku, mozek jste uz vypnul?!

P. Horák 20.4.2019 6:26

tak jako v americe jsou dyzly hit, v japonsku jsou hit a to lhani euro filcek politiku, to nevim jestli zabere :)

K. Novák 20.4.2019 9:19

Možná,že v Japonsku a Americe (které?) jsou dyzly hit,ale diesely ne.