Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Hyundai ukázal první obrázek sedanu i40

Ekonomika

  15:51
Kombi i40 vyrazí na lov zákazníků ještě letos, ale sedan si koupíte až příští rok. Přesto se čtyřdveřový model předvede už tuto sobotu v Barceloně.

Hyundai i40 v provedení sedan foto: Reprofoto

Pověst korejských značek Hyundai a Kia stoupala v posledních letech strmě vzhůru. Bylo to samozřejmě díky kvalitě produktů, paradoxně však ne všech. Skok byl tak výrazný, že automobilky nestíhaly nahrazovat staré modely novými.

V jejich nabídce vedle sebe dlouho stály stroje tak rozdílných kvalit jako i30 a Sonata. Nyní střídání stráží končí, ještě o prázdninách dorazí do Evropy kombi i40 a završí tak dlouhou generační obměnu. S půlročním zpožděním jej bude následovat sedan, který se však ukáže už za několik dnů v Barceloně.

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz

Představit jako první kombi není zcela obvyklý krok. Ale v segmentu D, kde jsou zákazníci obzvlášť citliví na vnitřní prostor, nepůsobí jako špatný nápad. Kombi i40 navíc samo vypadá dobře (najdete jej už i na stránkách českého importéra).

Dobrý design bude i40 potřebovat, cenové podbízení je pryč a Hyundai už několik měsíců hraje na jiné struny. Praktičnost za rozumnou cenu je jednou z nich, a možná proto dorazilo první kombi.

Hyundai chce vynikat

Sedan i40 bude v tomto smyslu především stylovou alternativou pro volnomyšlenkáře. Design auta vznikal v evropském centru automobilky v Rüsselsheimu, práce vedl Thomas Burkle.

Výsledek, který brzy uvidíme, komentoval slovy: "Chtěli jsme se posunout od typického pojetí sedanu s tříprostorovou karoserií a vytvořit linie, které budou v souladu se sportovní povahou modelu i40. Auto má díky nízké a protáhlé střeše siluetu podobnou kupé."

Jednoduše řečeno, chystá se na nás další ze stále populárnějších dvouprostorových sedanů, které pomalu přestávají být originální. Hyundai už dřív prozradil, že jeho designéři se inspirovali Volkswagenem Passat CC.

Specifikace

Pod kapotou auta se objeví stejné čtyřválcové motory jako v kombi. To znamená především dvě varianty turbodieselu o objemu 1,7 litru. Jedna má 116 koní, druhá 136.

Točivý moment vrcholí 260, respektive 325 newtonmetry. Benzínové jednotky jsou zatím rovněž dvě, mají 1,8 a rovné dva litry. Slabší z motorů vládne 135 koni, ten silnější má 177 koňských sil.

Kromě slabšího benzínu dostanou všechny motory za příplatek šestistupňovou automatickou převodovku. Technické specifikace se ještě mohou nepatrně změnit.

Autoři:

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Přípravář staveb/rozpočtář

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč